به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، شرکت اپل سازنده ابزارهای محبوبی چون گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad که سال گذشته عنوان «دومین نام تجاری برتر جهان» را به خود اختصاص داده بود، طی این یک سال با افزایش 28 درصدی سرمایهها موفق شده است ارزش خود را به 3. 98 میلیارد دلار برساند.
از دیگر شرکتهای فناوری که نام آنها در بین 5 برند تجاری برتر جهان در سال 2013 میلادی به چشم میخورد میتوان به گوگل اشاره کرد که رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکتهای IBM و مایکروسافت نیز به ترتیب رتبههای چهارم و پنجم را از آن خود کردهاند.
شرکت گوگل در سال 2012 میلادی از نظر مجموع سرمایهها چهارمین شرکت برتر تجاری در جهان محسوب میشد در حالی که IBM رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود، مایکروسافت در رتبه پنجم لیست سال قبل ایستاده بود.
مرکز Interbrand در گزارش خود اعلام کرد: «تعداد اندکی از شرکتها میتوانند مردم را متقاعد کنند که به راحتی محصولات آنها را مورد استفاده قرار دهند و در این میان، اپل یکی از شرکتهایی بوده که هواداران خود را در این زمینه راضی نگه داشته است».
شرکت اپل موفق شده است از نظر زیباییشناسی و آسانی در استفاده از ابزارها مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند که دیگر شرکتها در این زمینه موفق نبودهاند. اپل این روند صعودی را همچنان دنبال میکند.
مهمترین رقیب کنونی اپل یعنی شرکت کرهای سامسونگ در لیست یاد شده در رتبه هشتم ایستاده است و گفته میشود که ارزش این شرکت از سال گذشته تاکنون با رشد 20 درصدی به 6. 39 میلیارد دلار رسیده است.
این برند همچنان تلاش میکند موقعیت خود در بازار جهانی را ارتقا دهد و سال گذشته بیش از 4 میلیارد دلار در بخش بازاریابی سرمایهگذاری کرده است و با عرضه محصولات نوآورانهای چون گوشی هوشمند Galaxy S4 و Galaxy Note II میکوشد مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.