به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، در وبلاگ سقیفه آمده است؛ فقط کافی است صفحه یکی از این سایتها رو باز کنید با دهها سایت همسو که در چپ و راست صفحه سایت، لوگو و بنر دارند، مواجه خواهید شد. شاید این نکته در دوران احمدینژاد هم وجود داشت (هرچند در حجمی چندین برابر کمتر).
این مورد به خودی خود، نکته منفی خاصی ندارد (حتی اگر با دید مثبت! هزینههای سایت و خبرنگاری و حق تألیف و.... رو خالی از اشکال و کاملاً رعایت شده بدونیم که...!)، اما نکتهای که دوباره در فضای رسانهای ایران سربرآورده، فرهنگ هوچیگری و استفاده از ادبیات خاص در این رسانهها است. مسئلهای که در کنار عبور از برخی خط قرمزها و البته بیان مسایل تخصصی بصورت غیرتخصصی نمود پیدا کرده است.
البته خود این رسانهها، با وجود این همه تبلیغات و لینک به یکدیگر، باز هم مجبور شدند رک و روراست منظورشون رو بگویند!
«با 21 سایت برتر اصلاحطلب و اعتدالگرا آشنا شوید» عنوان لینکی است که برای معرفی همدیگر (البته برتر!) تدارک دیده شده است! و در اغلب این سایتها هم تکرار شده است.
استفاده از تیترهای اغلب حاشیهای، تقطیع و بزرگنمایی، پیش داوری، سیاه نمایی و غلو فقط بخشی از کار رسانهای عمده این گروه است. گروهی که عقبه رسانهای قدرتمند خود را در پس فتنه 88 و حوادث بعد از آن شکسته و بیدروپیکر میبیند، این بار با نویسندگان و قلم بدستانی به مراتب ضعیفتر پا به عرصه رسانهای گذاشته است. آنچه که از هشت سال دوران خاتمی و روزنامههای زنجیرهای آن دوران به یادگار مانده است، این روزها در سایتهای زنجیرهای! دیده میشود.
فقط در همین موضوع روز عید غدیر دخترکان میرحسین موسوی، هنوز خبری منتشرنشده و گزارشی (حتی از سوی نزدیکان به اصلاح طلبان) نشر نیافته، عدهای شعر گفتند! و عدهای تسلیت گفتند! و برخی از سایتها واویلا بر امت امام علی (ع) راه انداختند و آیه اللههایی که فقط همین مواقع اسمشان را میشنویم، از رفتار با خانواده دلشکستگان!!! رسالهها گفتند!
و بد و بدتر هم اینکه این بار این رسانهها در نقد به طرف مقابل یا حتی در دفاع از دولت با بیادبی تمام که در کمتر سایت رسمی و خبرگزاری دیده میشود، تیتر میزنند و مصاحبه شوندگان نیز که گویی نماینده مجلس (حتی سابق!) و فرد سیاسی نیستند، پاسخهایی میدهند محیرالعقول!!!
این روزها حال رسانههای کشور خوب نیست!