به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس مهرداد بذرپاش افزود: با دعوت از شرکای راهبردی خارجی برای صنعت خودرو می توان در بازارهای جهانی حضور قابل توجهی داشت و با طراحی پلت فرم ها و ساخت خودروهای جدید از طریق برند ملی پاسخگوی تقاضای بازار داخل بود.
وی با اشاره به لزوم تمرکز جدی بر استفاده از توان داخلی در صنعت خودرو، اظهار کرد: امروز با توجه به وجود نیروهای متخصص و توانمند و تکنولوژی و دانش فنی طراحی و تولید قطعات، خودروسازان داخلی قادر به طراحی پلت¬فرم¬های اختصاصی و عرضه خودروهای جدید هستند.
بذرپاش با بیان این که در طراحی اصلی خودرو می توان از شرکت های بزرگ خارجی استفاده کرد، تصریح کرد: سایر بخش-ها از جمله نمونه سازی و تولید انبوه نیز به صورت کامل در داخل کشور قابلیت اجرا دارند.
وی همکاری با شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا را حرکت موثری در جهت توسعه صنعت خودروی داخلی دانست و گفت: کارکردن با خودروسازان خارجی می تواند دست آوردهای خوبی از جمله انتقال فن آوری و دانش، وصل شدن به بازارهای جهانی و کسب دانش روز را برای خودروسازان داخلی به همراه داشته باشد.
بذرپاش با اشاره به این که هم اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا تمایل دارند تا با خودروسازان ایرانی همکاری کنند، افزود: خودروسازان داخلی باید به سمت جذب خودروسازان خارجی و همکاری با شرکای جدید بروند.
وی با بیان این که در همکاری با شرکت های خودروساز خارجی صرفاً نباید به برندهای بزرگ جهان نگاه کنیم، اظهار کرد: در این جریان می توان از شرکت های کوچک اما چابک نیز استفاده کرد و فن آوری های این شرکت ها را نیز کسب نمود.
بذرپاش با تاکید بر این که برند تولیدات مشترک باید با مالکیت خودروسازان داخلی باشد، تصریح کرد: امروز با توجه به ارتقای سطح دانش و تکنولوژی صنعت خودروسازی ایران، هر گونه همکاری با شرکت های خودروساز خارجی در سطح مونتاژکاری، توهین به صنعت خودروسازی ایران است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هر نوع همکاری با شرکت های خودروساز خارجی باید در راستای تولید محصول مشترک و بهره گیری از دانش تولید و ساخت بیش از 50 درصد قطعات در داخل کشورمان باشد.