به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، محمد مهدی برادران ظهر امروز در نشست خبری که در مشهد برگزار شد با بیان اینکه ایده آل های در نظر گرفته شده به منظور جذب اعتبار برای کلان شهر مذهبی مشهد با واقعیت های موجود خیلی فاصله دارد اظهار کرد: در سال های گذشته مقرر شده که سالیانه 200 میلیارد تومان برای مشهد در نظر گرفته شود اما از حیث اعتبارات زیارت حتی 10 میلیارد توان هم جذب نشده است.
وی افزود: ما سیاست مشخص دولت را در مورد معاونت زیارت نمیدانیم و وقتی تکلیف معاون زیارت مشخص نباشد کار ها به درستی پیش نخواهد رفت.
برادران در ادامه به طرح متروی مشهد گلبهار اشاره و بیان کرد: این طرح از نظر بنده به هیچ عنوان اقتصادی نیست و هیچ توجیه اقتصادی برای انجام طرح قطار شهری بین مشهد و گلبهار وجود ندارد و ما نمیتوانیم مشهد را تا هر کجا که می خواهیم بکشیم .
وی افزود: کسانی که بر انجام طرح متروی مشهد به گلبهار تاکید دارند توجیهات اقتصادی شان را ارائه کنند تا ما هم حمایت کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بیان کرد: وقتی هزینه هر نفر در قطار شهری خود مشهد دو هزار و 500 نفر است اگر بخواهیم مسیر مشهد تا گلبهار را محاسبه کنیم هزینه هر نفر از 10 هزار تومان هم بیشتر خواهد شد و این به هیچ وقت توجیه اقتصادی ندارد.
وی همچنین از عدم انتقال فردوگاه مشهد به خارج از این شهر اشاره و عنوان کرد: در حالی که انتقال فردوگاه مشهد به خارج از شهر یکی از دغدغه های اصلی ما در شهرداری است اما نمیدانم چرا این مسئله مورد توجه دولت قرار نمی گیرد.
برادران همچنین به بودجه سال 93 شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: مجموع بودجه شهرداری مشهد شش میلیارد و سی صد و شصت و سه هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از نبود یک مدل مشخص در مدیریت کلان شهرهای مشهد خبر داد و ابراز کرد: نبود یک مدل مشخص در مدیریت کلان شهرها یک مظلومیت خاصی را برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.