به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو» وحید احمدی عصر امروز در حاشیه صدو چهاردهمین جلسه شواری عتف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز سه دستور اساسی بررسی شد که بررسی آییننامه دبیرخانه وکمیسیون های تحقیقات نیز در آن بررسی شد.
دبیر شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری افزود: در مجموعه شورای عالی عتف 11 کمیسیون تحقیقات و یک کمیسیون هماهنگی و یک کمیسیون دائمی داریم.
احمدی افزود: در گذشته آیین نامه تعدادی کمیسیونها تنظیم شده بود اما به تصویب شورای عالی نرسیده بود در این فاصله تعدادی پیشنهاد برای تغییر نام کمیسیون و اعضای کمیسیون انجام شد بعد از بررسیهای انجام شده برخی اسامی تغییر یافت.
وی با بیان اینکه تعداد 11 کمیسیون باقی مانده است افزود: با اصلاحاتی که در جلسات مطرح شده بود قرار شد برای تأیید نهایی آیین نامه به شورای عالی عتف ارسال شود.
احمدی یادآور شد: طرح کلان پلت فرم ملی برای خودرو سواری کلاس B در شورای عالی عتف مطرح و تصویب شد که در این طرح چهار دستگاه محوری دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه تهران همکاری دارند.
وی افزود: دستگاه سفارش دهنده این طرح کشور تایوران پارسیان و یا خاتم اوصیاء بوده که هم اکنون جایگزین آن شرکت سایپا شده است.
این مقام مسئول افزود: اعتبار مصوب برای این طرح صد میلیارد تومان و بودجه اختصاص یافته آن سه میلیارد تومان است و یکی از مشکلات این طرح تزریق نشدن پول آن است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: طرح پلت فرم ملی هفت درصد پیشرفت کرده است.
دبیر شورای عالی علوم تحقیقات به طرح دوم تصویب شده در شورای عالی عتف اشاره کرد و افزود: طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز که دانشکده منابع طبیعی مجری محوری آن است دانشگاههای شیراز، گیلان و علوم کشاورزی ساری از همکاران این طرح هستند.
احمدی افزود: دستگاه بهرهبرداری این طرح سازمان جنگل و مراتع آبخیزداری کشور است که میزان اعتبار آن صد میلیارد تومان بوده اما تا کنون یک میلیارد آن پرداخت شده است.
وی از پیشرفت چهار و نیم تا پنج درصد این پروژه خبر داد.