با ارتقای سامانههای تجاری و عملیاتی رایتل، ظرفیت خدماترسانی سامانههای فناوری اطلاعات اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه در ایران تا شش میلیون مشترک افزایش یافت.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، با نصب و راه اندازی تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز، سامانه های تجاری و عملیاتی رایتل با افزایش چشمگیری به لحاظ ظرفیت روبرو شده است و هم اکنون قادر به پشتیبانی کامل از 6 میلیون مشترک می باشد.
بنا بر این گزارش، سرویس هایی نظیر مدیریت ارتباط با مشترکین، شارژینگ برخط دائمی و اعتباری، شبکه هوشمند، مدیریت کارت شارژ، مدیریت صورتحسابهای بین اپراتوری و رومینگ، تأمین و فعالسازی سرویس، مدیریت حساب (e-Care) و بسیاریخدمات ارزش افزوده دیگر از جمله سرویس های قابل ارائه از بستر سامانه های تجاری و عملیاتی به حساب می آیند.
رایتل اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه ایران در کنار خدمات اصلی همچون پیام کوتاه و پیام صوتی با استفاده از تکنولوژی نسل سوم موبایل، امکان استفاده از سرویس های اختصاصی و گستره وسیعی از خدمات ارزش افزوده (VAS) را فراهم میکند که از جمله این خدمات می توان به سرویس های چند رسانه ای و اینترنت پرسرعت اشاره کرد.