به گزارش گروه اشتغال «خبرگزاری دانشجو»، همه کارمندانی که در یک شرکت فعالیت میکنند جزء تیم کاری محسوب میشوند.
تیم کاری علاوه بر داشتن تجربیات باید دارای حس همکاری هم باشد اینکه کارمندان مختلف با تجربیات مختلف و خلق و خوی متفاوت در یک تیم کاری با یکدیگر همکاری کنند و به موفقیت برسند بسیار مهم است.
تیم کاری خوب باید دارای یکسری ویژگیهایی باشد که با این ویژگیها بتواند بهتر از قبل به انجام کارهای روزانه در کار بپردازد.
تیم کاری موفق به موفقیت یک تجارت کمک میکند بنابراین باید برای این تیم کاری یکسری از ویژگیهای برتر وجود داشته باشد که در نهایت به پیشرفت و توسعه کار هم کمک کند.
1-به اشتراک گذاری تجربیات و مهارتها:
یک تیم کاری باید تمامی تجربیات و مهارتهایی را که در کار بدست آورده است در اختیار دیگر کارمندان و یا کارجویان دیگر قرار دهد تا آنها هم بتوانند با استفاده از این تجربیات به موفقیت یک شرکت کمک کنند.
همکاری که بین کارمندان در یک تیم کاری وجود دارد با استفاده از تجربیات یکدیگر بیشتر میشود مخصوصا زمانی که کارمندان با تجربه تکنیکهای مهم را در اختیار کارمندان دیگر قرار میدهند.
2-گرایش مثبت:
مثبت اندیشی و گرایش مثبت در کار از ویژگیهای یک تیم کاری است مخصوصا کارفرمایان باید همیشه نسبت به کار و تلاش مثبت اندیش باشند چون وقتی که نسبت به کار و فعالیت مثبت فکر کنیم نتیجهٔ بهتری هم از تلاش خود میگیریم.
3-ارتباط برقرار کردن:
یک تیم کاری خوب باید دارای روابط اجتماعی قوی باشد به این صورت که بتواند به خوبی با مشتریان یا دیگر تجارتها به نحو احسن ارتباط برقرار کند یک تیم کاری خوب باید مهارت روابط عمومی خوب داشتن را در خود پرورش دهد و با رعایت ادب و احترام با افرادی که در طول روز با آنها ارتباط دارند برخورد و گفتوگو کنند.
4-کامل کردن مهارتها:
یک تیم کاری خوب باید دارای ظرفیت بالایی باشد تا بتواند علاوه بر تقویت مهارتهای خود دیگر مهارتها را نیز در خود پرورش دهد و روی آنها تمرکز کند یکی از ویژگیای مهم یک تیم کاری موفق این است که ظرفیت خود را گسترش دهد و هر اعضای تیم روی نقاط قوت و ضعف خود تمرکز کرده و بتواند مهارتهای جدیدی را بیاموزد که آنها را بهتر از قبل به سمت موفقیت سوق دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران