به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، اسدالله قرائی مقدم با بیان اینکه شبکههای ماهوارهای وقت، فکر و پول بینندگان را سرقت کردهاند، اظهار داشت: بیشترین برنامههای ماهوراهای، تبلیغات است که این مسئله مصرف زدگی و تجملات را نیز افزایش داده است تا جایی که امروزه اکثر درآمد خانوادهها به خرید کالاهای تبلیغی صرف میشود.
وی افزود: سازندگان تبلیغات ماهوارهای با رنگ و لعاب بخشیدن به تبلیغات چنان جذابیتی را ایجاد میکنند که اکثر بینندگان این تبلیغات را بیش از برنامه و سریالهای ماهوارهای تماشا میکنند.
این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: متأسفانه ویروس تبلیغات ماهوارهای چنان سرایت کرده است که وقتی برای خرید میروی اکثر فروشندگان اذعان دارند این کالا در ماهواره تبلیغ میشود، گویی تبلیغات ماهوارهای کیفیت دار بودن آن را کالا را برای خریدار تضمین میکند.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: اکثر تبلیغات ماهوارهای خصوصا کالاهای بهداشتی و درمانی دروغ است و روزی نیست که از آسیبهایی مواد آرایشی و دارویی شبکههای ماهوارهای با خبر نشویم.
قرائی مقدم، بیان کرد: تمام برنامههای ماهوراهای برنامه ریزی و با هدفهای خاصی طراحی شده است، حیاز دایی، تنزل بنیان خانواده، عادی سازی روابط زن و مرد، عادی سازی فرزندان نامشروع از جمله اهداف این شبکهها است اما تبلیغات محصولات متنوع اعم از خانگی، پوشاک خصوصاً لوازم آرایش بیش از حد و اندازه است.
این کارشناس مسائل جامعه، اضافه کرد: تبلیغات ماهوارهای اشرافی گر، مُدگرایی، تجملات و زیاده روی در خرید خصوصا لوازم آرایش را رواج داده است، مُدگرایی به منزل و ملزومات آن نیز رسیده است.
قرائی مقدم در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: درصد بسیار بالایی از زنان تحت تأثیر تبلیغات و سریالهای ماهوارهای مدام در حال تغییر دکوراسیون و ملزومات منزل هستند؛ این مسئله علاوه بر اینکه به اقتصاد منزل آسیبهای جدی وارد میکند، در بسیاری از موارد منجر به اختلافات زن و مرد میشود چرا که اکثر مردان توانایی مالی برای خواستههای تجملاتی زن را ندارند که در نهایت منجر به ناسازگاری زن میشود.
منبع: طنین یاس