به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر غلامرضا انصاري افزود: در سالهاي گذشته شاهد آثار مثبت خصوصيسازي ناوگان در حمل و نقل شهري بوديم و اين تأثير مثبت، با استفاده از ابزارهاي كنترلی مؤثرتر نیز شده است.
وي با اعلام اين كه حمل و نقل عمومي به دليل اداره آن به صورت حمايتي، هم از لحاظ كمّي و هم به لحاظ كيفي با چالش مواجه است، تأكيد كرد: سياست كلي شوراي اسلامی شهر تهران، توسعه خصوصيسازي در حمل و نقل عمومي پایتخت است.
اتوبوسراني مانند تاكسيراني بايد تنها بر ناوگان مديريت و نظارت كند
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه با اجراي خصوصيسازي در بخشهايي از اتوبوسراني، در حال حركت به سمت كاهش بار حاصل از فعاليت اين بخش بر دوش مدیریت شهری هستيم، اظهار كرد: شركت واحد اتوبوسراني بايد در جايگاهي قرار گيرد كه مانند سازمان تاكسيراني، تنها مديريت و نظارت بر ناوگان را بر عهده داشته باشد.
دكتر انصاري با بيان اين كه در تاكسيراني هم بايد به سمت ارتقاي كيفيت خدمات حركت كنيم، تصريح كرد: با ايجاد تناسب در سيستم عرضه و تقاضا در تاكسيراني، ¬باید خدمات متناسب با سرويس مورد درخواست در سطوح مختلف به مسافران ارائه شود.
وي در پايان با تأكيد بر اين كه بايد از تاكسيهاي به كار گرفته شده در ناوگان تاكسيراني استفاده بهينه شود، خاطرنشان كرد: در صورت استفاده از سيستمهاي كنترل الكترونيك جهت نظارت بر تاكسيهاي موجود، شاهد بهبود بهرهوري آنها و حركت به سمت كيفي شدن ناوگان تاكسيراني خواهيم بود.