به گزارش گروه اشتغال« خبرگزاری دانشجو»، آدم ها ذاتا ویژگی های شخصیتی دارند که آنها را برای انجام کاری آماده می کند به طور کلی شخصیت افراد در محیط کاری را به چند بخش می توان تقسیم کرد.
مرسوم ترین تیپ های شخصیتی در محیط کسب و کار عبارت اند از:
1. کارمند ها
آنها مانند مورچه ها شخصیت تلاشگر و اهل کاری دارند که برایشان مفاهیمی مثل امنیت شغلی، درآمد ثابت و مزایای خوب اهمیت بالایی دارد.
این افراد تا آخرین لحظات عمر به کار کردن فکر می کنند و تعریف شخصیتشان را در گرو شغلشان می دانند به همین دلیل دوران بازنشستگی برایشان بسیار ملال آور خواهد بود و احساس بی هدفی و پوچی می کنند.
درآمدشان محدود و میل به پس انداز بالایی دارند.
2. خویش فرما
آنها دوست دارند همه چیز را به سبک و سیاق خودشان انجام دهند معمولا مشاغلی برای خودشان فراهم می کنند و علاقمند به کارکردن زیر دست کسی نیستند.
درآمد بالایی دارند اما اغلب ساعات شبانه روز مجبورند سخت کار کنند بنابر این امکان استفاده از درآمدشان چندان فراهم نیست.
این گروه هم علاقمندند تا کهنسالی کار کنند، درآمد بالایی دارند و چه کار بکنند و چه نه زندگی شان به خوبی تامین می شود.
3.صاحب کسب و کار
آنها درآمد بالا و زمان زیادی برای استاده از درآمدشان دارند . چه کار بکنند و نه درآمدشان بالاست. آنها از نیروی سایرین درجهت تحقق اهدافشان استفاده می کنند. معمولا روابط اجتماعی قوی ای دارند.
معمولا در امر خاصی دارای تخصص و تحصیلات هستند. زیاد کار نمی کنند و بعضا در میان سالی اعلام بازنشستگی می کنند. هویتشان با کارشان تعریف نمی شود بلکه با ثروتشان شناخته می شوند.
4. سرمایه گذار
آنها سرمایه و ثروت زیادی دارند که آن را در مسیر دلخواهشان به گردش در می آورند. اصولا در زندگی کار چندانی نمی کنند و یا بلد نیستند که بکنند.
تعدادشان در هر جامعه ای بسیار محدود است.پول برایشان پول می آورد و در نهایت با تعداد محدودی از افراد معاشرت دارند.
صاحبان کسب و کار با سرمایه این گروه چرخه تولید را گسترش می دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران