حسن زاده با اشاره به اینکه ساماندهی خدمت اعتباری در قالب بسته سیاستها و ضوابط اعتباری بانکها، تصویب و ابلاغ شد، اظهار داشت: هم اکنون در حال تهیه و تولید 40 ابزار اعتباری مناسب در حوزه بانکداری خرد در سطح شعب و دفاتر خدمات بانکی هستیم که برخی از این ابزارها ویژه کشاورزان است.
رئیس هیات مدیره پست بانک ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه معرفی قابلیتها و توانمندیهای پست بانک، ادامه داد: در حال حاضر از نظر ارائه خدمات با پست بانکهای جهانی فاصله داریم؛ اما از نظر برنامههای توسعه شبکه، به سطح پست بانکهای جهانی نزدیک هستیم.
حسن زاده با تقسیم بندی شبکههای بانکی به بانکهای تجاری، بانکهای تخصصی، بانکهای قرض الحسنه و بانکهای توسعهای گفت: رویکرد پست بانک در سال 93 به سمت توسعه ICT و خرده بانکداری پیش میرود.
وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن مکلف به ایجاد و حضور در 7825 دفتر ICT روستایی جدید است گفت: وظیفه توسعهای مطابق با قانون و اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و پست بانک را به توسعه بخش ICT بر اساس استانداردهای جهانی ملزم میکند.
رئیس هیات مدیره پست بانک ایران با بیان اینکه 407 شعبه و 14000 دفتر خدمات بانکی پست بانک در سراسر کشور به عنوان گسترده ترین شبکه بانکی و مالی فعالیت میکنند، افزود: پست بانک ایران در حال حاضر به دلیل در اختیار داشتن نرم افزار الکترونیکی آنی و آنلاین و متصل به شبکه شتاب در اغلب دفاتر قادر است با کمترین نیروی انسانی و پایین ترین هزینه، بالاترین بازدهی را داشته باشد.
وی یادآور شد: پست بانک، با ارائه انواع خدمات مالی و بانکی در نقاط کم برخوردار روستایی، میتواند نقش موثری در رونق اقتصادی، اشتغالزایی و کاهش مسافرتها و هزینههای مالی داشته باشد.