حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست در گفتگو با خبرنگار علمی "خبرگزاری دانشجو"، در خصوص اقدامات شرکت پست در جهت اجرایی شدن دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: به عقیده ما دولت الکترونیک بدون پست معنا و مفهومی ندارد به طوری که هرگاه محصول یا خدمتی در شبکه اینترنتی سفارش داده شود، پست تنها مرجعی است که میتواند آن خدمت را به دست مردم برساند.
وی راهاندازی دولت الکترونیک را عاملی برای ارتقاء سطح کیفی خدمات پست عنوان کرد و یادآور شد: با اجرایی شدن دولت الکترونیک علاوه بر متنوع شدن خدمات، سرانه مرسولات پستی نیز افزایش پیدا میکند.
مهری به برخی از سرویسهای مبتنی بر دولت الکترونیک در شرکت پست اشاره کرد و اظهار داشت: خدماتی مانند خرید و فروش اینترنتی، کارت هوشمند، برگ سبز اماکن، کارتهای پایان خدمت و گذرنامهها جزو سرویسهای مبتنی بر دولت الکترونیک هستند که سطح کیفی این خدمات نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد ترافیک داشته است.
مدیرعامل شرکت پست در خصوص سرویسهای جدید این شرکت نیز یادآور شد: تلفن پست یکی از سرویسهای جدید شرکت پست ایران است که متقاضیان میتوانند با شمارهگیری #193* از سرویسهای رهگیری مرسولات پستی، رهگیری مرسولات ناجا، اعلام نزدیکترین دفاتر پستی و نرخهای پستی مطلع شوند.
وی همچنین به گسترش پست مالی از10 استان به 21 استان که قابلیت انجام همه خدمات بانکی در دفاتر پستی را دارد را از دیگر هدمات این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: شبکه متمرکز تبلیغات، باجههای ارائهدهنده خدمات بیمه و توسعه خدمات پستنت از دیگر سرویسهای جدید رونمایی شده شرکت پست است.