به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، «توماس کریستف اُلتی» عکاس خبری ایتالیایی است که با حضور در شهرهای مختلف ایران و عکس برداری از مراکز خرید و بازارها، فروشگاههای زنجیرهای و پارکهای تفریحی، تلاش کرده تا رشد فرهنگ مصرف گرایی در جامعه سنتی ایران را به تصویر بکشد.
این عکاس ایتالیایی با ابراز تعجب از رواج مصرف گرایی در بین مردم ایران علی رغم تحریمها و قیمت بالای اجناس، مینویسد: با وجود کند بودن سرعت اینترنت و بالا بودن هزینه واردات محصولات تکنولوژیک، ایرانیها به شدت به خرید تلفنهای هوشمند، تبلت و تلویزیونهای صفحه تخت روی آوردهاند.
وی که سابقه همکاری با برخی از روزنامهها و رسانههای غربی و آمریکایی همچون نیویورک تایمز و گاردین را در رزومه کاری خود دا رد و به نظر میرسد برای انجام ماموریت خود در ایران با هیچ گونه محدودیتی روبه رو نبوده است، در ادامه نظر خود را درباره نحوه خرید کردن مردم ایران این گونه بیان میکند که: «جوانان به طور افراطی رو به خرید آوردهاند، مخصوصا زنانی که خرید محصولات آرایشی و آخرین برندهای غربی برای آنان هم سرگرمی محسوب میشود و هم انقلابی علیه محدودیتهایی که با آن روبرو هستند.»
فروشگاهها و مکانهای تجاری و تفریحی شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، قم و یزد از جمله سوژههای «توماس کریستف» ایتالیایی برای تهیه عکسهای زیر بودهاند.
منبع: ایران اسلامی