به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، بهمن حسین زاده، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از تدوین ساختار اصلی توسعه دولت الکترونیک در آذربایجان شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: ساختار اصلی توسعه دولت الکترونیک در این استان تدوین و به تصویب کارگروه استانی رسیده است.
وی افزود: برنامهها و سیاستهای کلی توسعه دولت الکترونیک در دستگاهها و سازمانهای استان آذربایجان شرقی مشخص شده است.
حسین زاده با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک در ۳ حوزه دفاتر پیشخوان دولت، طراحی و پیاده سازی درگاه پورتال استانی و تهیه معماری شبکه زیرساخت و (IX) با جدیت دنبال میشود گفت: مراحل طراحی درگاه پرتال استانی به اتمام رسیده و به زودی فرآیندها و خدمات مختلف سازمانها برای مهاجرت به روی پورتال به دستگاهها ابلاغ میشود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از ایجاد کمیتههای فنی به منظور نظارت و ارزیابی و پیگیری خدمات در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور خدمات شهرداری تبریز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.
وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا خدمات ادارات دولتی به دفاتر ICT روستایی واگذار شود.
دبیر توسعه دولت الکترونیک استان آذربایجان شرقی گفت: در حوزه تهیه معماری شبکه زیرساخت توسعه دولت الکترونیک در حال طراحی شبکه زیرساخت هستیم که به زودی به مرحله پیاده سازی و بهره برداری میرسد.