وی با اشاره به اینکه تاکنون اپراتورها با حدود ۸ پیامک ارسالی از مشترکان خواستار دریافت کد ملی شدهاند عنوان کرد: برای مشترکان اپراتور اول پیامکی با عنوان «همراه اول» ارسال و از آنان درخواست میشود کد ملی خود را به شماره ۸۹۸۰ ارسال کنند و مشترکان اپراتور دوم نیز پیامکی با عنوان «ایرانسل» دریافت میکنند که براساس آن باید کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.
داداش زاده با اشاره به اینکه در هر ۲ اپراتور تقریبا به یک میزان سیمکارت بی هویت و جعلی وجود دارد افزود: بر این اساس مقرر شد سیم کارتهایی که نسبت به اعلام کد ملی مالک سیم کارت به اپراتورها اقدام نکنند از نیمه اول ماه سیم کارت آنها قطع شود اما به منظور فرصتی دیگر به مشترکان این مهلت یک هفته تمدید و بعد از ۲۲ بهمن ماه قطع سیم کارتهای بی هویت آغاز خواهد شد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم تکمیل اطلاعات سیم کارت مشترکان تاکید کرد: سومین مرحله پس از اینکه بخش عمدهای از کد ملیهای مشترکان دریافت شد روند استعلام تعداد سیمکارتهای ثبت شده آغاز میشود تا از این طریق پالایشی در این اطلاعات صورت گیرد.
وی اظهار کرد: مسئولیت قطع سیمکارتهای مشترکانی که در فرصت تمدید شده یعنی تا ۲۲ بهمن ماه اقدام نکنند با خود مشترک است.
داداش زاده در پایان گفت: پس از قطع سیمکارتهای این مشترکان سیمکارتهای بی هویت و فاقد کد ملی، امور مشترکین، اپراتور اول و دوم و سوم تلفن همراه نیز باید آمادگی نقل و انتقالات و ارائه خدمات به مشترکان را داشته باشند.