به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، همایش «بازیهای رایانهای در جامعه ایران» با حضور کوثری استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران، حسن کریمی قدوسی قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای و امیر حسین فصیحی تولید کننده و مدرس بازیهای رایانهای در سالن شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزارشد.
در این مراسم حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد به وضعیت بازی سازی در کشور اشاره کرد و با یاد آوری اینکه اکثر بازیسازهای ایرانی در گذشته بازیهای خارجی را تجربه کردهاند، گفت: بازیسازان کشور با توجه به نیاز جامعه امروزی، تلاش میکنند تا براساس ذائقه مخاطب ایرانی بازی تولید کنند.
وی به فعالیتهای پژوهشی بنیاد ملی بازیهای رایانهای اشاره کرد و گفت: بنیاد در زمینه پژوهشی واحدی به نام «اسرا» را راه اندازی کرد که در یک پروژه پژوهشی ۳ ساله باحضور استادان دانشگاه، بازیهای رایانهای را براساس معیارها و ارزش ها اسلامی- ایرانی و نیز شاخصهای علمی رده بندی کردند و امروز ما به جرات میتوانیم بگوییم ایران در خاور میانه و در میان کشورهای اسلامی تنها کشور دارای نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه است.
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه کتاب بومی سازی بازیهای ایرانی که با همکاری بنیاد و معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به مرحله چاپ رسیده است، توضیح داد: بازی سازی در جهان دارای استانداردهایی است که از قواعدو چهارچوبهای خاصی پیروی میکند و محتوای بازیهای ساخت ایران باید از نظر هنری بومی سازی شوند.
کریمی قدوسی افزود: داشتن ایده به معنای بازینامه چند صد صفحهای نیست بلکه ایده به معنای داشتن یک مکانیک ساده، جذاب و فان است که فرد را درگیر خود کند.
قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: براساس مصوبه کمیسیون ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی، قرار است شرکتهای بازی سازی برای دریافت حمایتهای نقدی و غیر نقدی رتبه بندی شوند و برای همین بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان متولی رده بندی شرکتها در نظر گرفته شده است.