به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، علي اكبر روح نواز مدير روابط عمومي شركت مترو با اشاره به اهميت خط ۳ مترو تهران در اتصال جنوب غربي شهر تهران به شمال شرقي وكاهش ترافيك شهري در اين كريدور گفت: اين خط با عبور از نقاط پرترافيك بسيار مهم تهران مانند ميدان راه آهن، ميدان منيريه ، چهارراه وليعصر(عج)، ميدان وليعصر (عج)، ميدان فاطمي و ايستگاه هاي در حال ساخت شمالي و نیز تقاطع با خطوط مترو یک ، ۴ ، ۶ و ۷ نقش عمده اي در جابجايي مسافران شهر تهران برعهده دارد.
وي افزود: طبق روال گذشته و از زمان كلنگ زني مترو تهران، همواره ميان افتتاح خطوط و ايستگاه ها با تكميل تجهيزات ديگر ازجمله پله برقي فاصله زماني زيادي وجود داشت كه اين امر براي شهروندان در استفاده از مترو مشكلاتي را ايجاد مي كرد، اما امروز با همت جهادي و برنامه ريزي هيچ ايستگاهي بدون پله برقي افتتاح نمي شود و ايستگاه ميدان وليعصر(عج) و شهر ك شريعتي از خط سه مترو مصداقي از اين مساله است.
مدير روابط عمومي شركت مترو تهران و حومه همچنين گفت: عمليات نصب تجهيزات پله برقي دو ايستگاه ميدان فاطمي و ايستگاه عبدل آباد از خط سه در حال اتمام است كه انشاءالله به زودي بهره برداري خواهند شد.
وی درباره احجام كار در ايستگاه شهرك شريعتي نیز اظهار کرد: ميزان خاكبرداري در اين ايستگاه ۸۲ هزار مترمكعب، ميلگرد ۳ هزار تن ، ۲۳ هزار مترمكعب بتن ، قالب ۲۴ هزار متر مكعب، با زيربناي ۱۱ هزار متر مربع و همچنين احجام كار در ايستگاه ميدان وليعصر(عج )به ميزان خاكبرداري در اين ايستگاه ۱۷۰ هزار مترمكعب، ميلگرد ۱۰ هزار تن، ۶۵ هزار مترمكعب بتن، قالب ۴۵ هزار مترمكعب با زيربناي ۳۴ هزار مترمربع است.
روح نواز افزود: ايستگاه شهرك شريعتي در بزرگراه شهيد چراغي (جوانه)، محدوده خيابان مهران، بين ايستگاه هاي قلعه مرغي و عبدل آباد با دو ورودي و ايستگاه ميدان وليعصر( عج ) در پايين ميدان وليعصر ( عج ) و هر دو ايستگاه با طول سكوي ۱۶۰ متر و داراي پله برقي ، آسانسور مخصوص معلولان از سطح خيابان تا سكو، سيستم تهويه واطفا حريق و به روش ترانشه باز ساخته شده است.