به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، حسنزاده، مدیرعامل پست بانک بر حضور پست بانک در روستاها تاکید کرد و گفت: ۵۵ درصد منابع این بانک به روستاها اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: ۳۲ درصد از سهم ۳۵ درصدی حضور بانک در روستاها مختص پست بانک ایران است و حتی یارانه نقدی ۹۲ درصد روستائیان نیز توسط این بانک پرداخت میشود.
حسنزاده بر چابکسازی و کوچکسازی واحدهای ستادی، کاهش مطالبات معوق، ایجاد پویائی و تحرک سازمانی تاکیدکرد وافزود: افزایش ۴۷۶ درصدی سرمایه بانک از مهمترین اقدامات پست بانک ایران در سال ۹۳ بوده است.
وی بر نقش اشتغالزائی پایدارپست بانک تاکید کرد و افزود: درحال حاضر علاوه بر شعب، دفاترخدمات بانکی این بانک نیز مجهز به سامانه یکپارچه بانکی (Core banking) است که به صورت لحظهای (Online) تمامی خدمات پولی و بانکی را به روستائیان در سراسر کشور ارائه میکند.
حسن زاده با اشاره به اینکه این بانک در مسیر گستردهترین، در دسترسترین و بزرگترین خردهبانکداری کشور حرکت می کند؛ افزود: مأموریت این بانک ارزشآفرینی برای مشتریان در حوزه خردهبانکداری است.
حسن زاده اظهارکرد: پست بانک ایران درتلاش است تا خدمات متنوع بانکداری جهت توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط به ویژه در مناطق کمتر توسعهیافته روستائی را ارائه کند.
وی برنقش پست بانک به عنوان بازوی اجرای سیاستهای حاکمیتی در حوزه مالی و بانکی در وزارت ارتباطات تاکید کردو افزود: با توجه به تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور، وظیفه پست بانک، توسعه بخش خردهبانکداری در دفاتر ICT روستائی است.
حسنزاده گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور و کمک به توسعه سیستم بانکی را از اهداف این بانک برشمرد وگفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزائی، انجام نمایندگی در پرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری، کمک به کاهش مسافرتهای شهری و روستائی و هزینههای آنان در دستور کار قرار دارد.
وی کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور و توسعه خدمات مالی خرد را ضروری خواندو ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ درصد منابع این بانک مربوط به مناطق روستائی است و توانسته است علاوه بر کمک به رونق اقتصادی روستاها از منظر اجتماعی نیز مورد اقبال عمومی قرار گیرد.
وی باتاکید برتعامل پست و پست بانک گفت: با استفاده از امکانات پست نظیر؛ شبکه توزیع، باجههای پست، نیروهای انسانی و سایر بخشها میتوان هزینهها را کاهش داده و حتی موجب افزایش بهرهوری نیز شد.
حسن زاده تاکید کرد: ۳ محور اصلی پاسخ به خریدهای غیرحضوری مردم، پست، اینترنت و پست بانک است که در این میان شبکه پستی نقش بسیار مهم و تعیینکنندهای جهت توزیع درخواستهای آنان دارد.
حسنزاده درخصوص فعالیتهای بینالمللی پست بانک ایران افزود: با توجه به عضویت در مؤسسه جهانی بانکهای پسانداز (WSBI) و اتحادیه جهانی پست(UPU) درصد هستیم روابط بینالمللی خود را با سایر کشورهای جهان به ویژه اعضای این اتحادیهها گسترش دهیم تا از این طریق سرویسهای اختصاصی این مجموعه را برای خدمترسانی به هموطنان در جای جای جهان استفاده کنیم.