به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ در حالیکه پس از گذشت چند هفته از جمع شدن تخلف صنایع لبنی برای افزایش قیمت مانند فروش شیر کم چرب معمولی به اسم شیر امگا 3 که از سوی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام شد، همان شرکت مطرح تولیدکننده محصولات لبنی که از سوی بازرسان، تخلفش محرز شده بود مجددا پس از مدتی تنفس، همان شیر کم چرب بطری یک لیتری را با همان عنوان امگا3 با همان قیمت 2500 تومان روانه بازار کرده است. البته این کارخانه در مدلی جدید از ترفندهای خود، شیر کم چرب بدون لاکتوز را هم جدیدا به بازار عرضه کرده که به قیمت 2700 تومان فروخته می شود.
باید دید این بار کارخانه مذکور برای تولید شیر کم چرب امگا3 و شیر کم چرب بدون لاکتوز با قیمتهای جدید از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان مجوز گرفته است یا بازهم شیوه قدیمیاش را برای افزایش قیمت و سود بیشتر تکرار کرده است؟
البته مشخص نیست این صنایع مجوزی برای این برچسبها و قیمتهای جدیدشان گرفتهاند یا این ترفند جدید برای افزایش قیمت است؟
اما این عملکرد سازمان حمایت مصرفکنندگان در واقع حمایت از مصرفکننده نیست که هر بار منتظر میشود تا شرکتی محصول خود را به بازار عرضه کند و پس از هفتهها که آن شرکت محصولش را میفروشد و سود کلانی به جیب می زند، فقط با هشدار و اولتیماتوم موضوع را پیگیری کند تا صنایع پس از چند هفته و اگر دلشان خواست، دست از تخلفبردارند و پس از مدتی دوباره کار غیرقانونی خود را انجام دهند. بلکه انتظار میرود این دستگاه نظارتی پیش از آن که محصولی به بازار عرضه شود در همان مبدأ تولید، بر قیمت و اجرای قانون در آن واحد تولیدی نظارت داشته باشند تا در این میان مردم ضرر نکنند و متخلفان سود.