به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» توانسته به بخش بین الملل جشنواره فیلم نوجوانان همدان راه یابد. این در حالی است که هفته گذشته پس از صدور مجوز نمایش فیلم توسط شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی، تولیدکنندگان این فیلم به طور رسمی فعالیت تبلیغاتی خود را با رونمایی از لوگوی جدید آغاز کردند.
«شاهزاده روم» قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاکدامن و مسیحی از سلاله یشوعا از حواریون حضرت مسیح(ع) است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) ازدواج میکند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است که در آیندهای نزدیک، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.
این انیمیشن باکیفیت به کارگردانی هادی محمدیان و تهیهکنندگی حامد جعفری در گروه «هنرپویا» تولید شده است که در سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، بسیاری از اهالی سینما و متخصصین این حوزه را به تحسین آن وا داشت و توانست لوح تقدیر ویژه جشنواره را از دبیر جشنواره دریافت کند.
همچنین این فیلم که با تأکید بر محتوای سالم برای کودکان ساخته شده است، تاکنون در چند کشور لبنان، عراق، ساحل عاج و کویت اکران شده است و توانسته اقبال عمومی را کسب کند، به طوری که در پایان هفته پنجم اکران خود در لبنان با وجود سینماهای کمی که در اختیار داشت، در رقابت با فیلم های روز جهان توانست جزو 6 فیلم پرفروش شود.
از سوی دیگر این انیمیشن این توانایی را دارد به دلیل پرداختن به موضوعی مشترک میان مسلمانان و مسیحیان جهان؛ افراد از ادیان مختلف را مخاطب خود کند.
حالا این انیمیشن سینمایی قرار است به گفته تهیه کننده آن با کیفیتی بهتر از نسخه ارائه شده در جشنواره فیلم فجر و با پلان های جدید، اکران عمومی شود.
با این حساب باید منتظر بود و دید پس از اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» مجید مجیدی که توانست پای بسیاری از خانواده ها و قشر دیندار را پس از مدت ها بار دیگر به سینما باز کند، اکران انیمیشن «شاهزاده روم» تا چه میزان میتواند فضای سینمای ایران را تغییر دهد و این بار کودکان را به سینماها بکشاند.
فیلمهایی نظیر «محمد رسول الله(ص)» و «شاهزاده روم» هرچند به لحاظ فرم و قالب قابل مقایسه با یکدیگر نیستند، اما با توجه به مضمون و کیفیت ارائه آن، میتوانند مخاطبینی که کمتر به سینما میآیند را به دیدن محصولات سینمایی ترغیب کنند.