به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه طرح انضباط ترافیکی از ابتدای سال جاری اجرایی شده است، گفت: بسیاری از این محورها از جمله هوشمند سازی منطقه با پیشرفت صد در صدی به اتمام رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در اجرای محور نخست مدیریت بار، ساماندهی موتورسیکلت و وانت بار و گاری دستی ها، احداث انبارهای مشترک و تعیین نوع وسیله نقلیه مجاز حمل بار مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: اکنون سکوهای بارگیری در خیابان های مصطفی خمینی، ۱۵ خرداد و خیام با نصب تابلو و خط کشی ها کنترل و مشخص شده اند. بطوریکه با استقرار نیروهای شهربان از بارگیری در محدوده های دیگر جلوگیری می شود
.
تشکری هاشمی با بیان اینکه با استقرار نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران از ابتدای شهریورماه از تردد گاری دستی های غیرمجاز در محدوده بازار ممانعت شده است، تصریح کرد: با نمایندگان صنوف و اتحادیه های بازار توافق شده از ورود گاری ۴چرخ به داخل بازار مسقف ممانعت به عمل آید که این اقدام نیز طی هفته آینده اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: به منظور شناسایی حاملان بار طرح شناسایی باربران گاری دستی ها نیز طی چندین ماه گذشته صورت گرفته، به طوری که از ابتدای مرداد ماه ۴۵۰۰ حامل بار با گاری دستی فعال شناسایی شده اند.
به گفته معاون شهردار تهران، با مطالعات صورت گرفته در محدوده بازار، ۱۰نقطه شناسایی شده اند که مستعد ایجاد انبارهای مشترک هستند.
تشکری هاشمی تصریح کرد: سه نمونه کالابر استاندارد نیز تعیین شده که بزودی و با تایید نهایی جایگزین چرخ دستی های فعلی خواهند شد.
وی در ادامه به ساماندهی موتورسیکلت سواران در این محدوده اشاره کرد و گفت: کنترل ۴۲ ورودی بازار جهت جلوگیری از ورود موتور سیکلت به محدوده بازار ، بازدید میدانی و ارائه طرح های اصلاحی درخصوص تجهیزات کنترلی (راهبندهای ثابت، متحرک و...) ورودی های بازار، شناسایی مکان های پارک موتورسیکلت در محدوده بازار و جایگزینی موتورسیکلت های برقی ازجمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته به طوری که شناسایی ۲ فضای پارک غیرحاشیه ای و ۶ فضای پارک حاشیه ای مخصوص موتورسیکلت، شروع عملیات تفکیک فضای پارک حاشیه ای موتورسیکلت (شامل خط کشی و نرده گذاری) در خیابان های ناصرخسرو و ۱۵ خرداد با ۵۰ درصد پیشرفت در منطقه ۱۲ صورت گرفته است.