رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: درپی افزایش قیمت جرائم رانندگی هستیم و با توجه به نرخ تورم، باید نرخ جرائم ۱۰۰ درصد افزایش مییافت که برخی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی موافقت نکردند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، داود کشاورزیان در نشست خبری با تأکید بر اینکه اعمال قانون بیشترین نقش را در کاهش سوانح رانندگی دارد، گفت: تا زمانی که جریمهها تأثیرگذار نباشد در اصلاح رفتار رانندگان خاطی تاثیری نخواهد داشت.
کشاورزیان گفت : باید با جدیت مانع رانندگی کاربران پرخطر شویم ، گفت: نرخ جریمهها باید تشدید شود اما تا پایان سال جاری نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی تغییر نمیکند.
وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راهها به طور منظم برگزار میشود، گفت: حدود یک سال پیش به مجلس پیشنهاد کردیم کمیسیون ایمنی راهها به شورای عالی حمل و نقل در همه مدلهای حمل و نقلی تبدیل شود که در کمیسیون عمران مجلس به تصویب نرسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارد اشت : ارتقای ایمنی جادهها در دستور کار سازمان راهداری است و احیای خطکشی جادهها، اصلاح شانه خاکی، اصلاح تقاطعها و اصلاح دوربرگردانها به صورت مستمر انجام میشود.
وی افزود : البته به موجب قانون تخلفات رانندگی، در تصادفات، غیر از خطای انسانی تقصیر خودرو و جاده نیز در نظر گرفته می شود و پلیس به عنوان کارشناس رسمی دادگستری عوامل تاثیرگذار را معرفی می کند.
نصب دوربینهای ثبت تخلف سرعت از دی آغاز میشود
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه نصب دوربینهای ثبت تخلف سرعت از دی آغاز میشود ، گفت : همه راههای شریانی کشور تحت پوشش سامانه های هوشمند جادهای است و این روند تقویت می شود.
داود کشاورزیان امروز در نشست خبری افزود : معاینه فنی، نظارت بر رفتار رانندگان و استفاده از موقعیتیاب جغرافیایی ( جی پی اس ) را برای کنترل رفتار رانندگان ناوگان عمومی جادهای دنبال میکنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله نخست همه ناوگان عمومی مسافری جادهای و ناوگان حمل سوخت به سامانه موقعیتیاب تجهیز میشود، گفت: با کنترل این سامانه ، راننده میتواند حداکثر 9 ساعت رانندگی کند و سیستم این هوشمندی را دارد که کنترل کند راننده در ساعت تعیین شده تغییر کرده است یا خیر.
وی درباره سوانح رانندگی هم گفت : سهم بالایی از تلفات رانندگی مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است.
کشاورزیان با بیان اینکه 18.5 درصد تلفات سوانح رانندگی مربوط به موتورسیکلت هاست، گفت: متأسفانه فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین بین موتورسواران ما جا نیفتاده است.
کشاورزیان تاکید کرد: فرهنگسازی و توزیع کلاه ایمنی میان موتورسواران به کاهش تلفات در تصادفات رانندگی کمک می کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با تأکید بر اینکه مهمترین عامل تأثیرگذار در کاهش سوانح رانندگی اعمال قانون است، گفت: متأسفانه در ایران قیمت جرائم تخلفات رانندگی ناچیز است و این جرائم تاثیرگذار نیست؛ وقتی هم درباره افزایش نرخ جرائم رانندگی صحبت میکنیم عدهای به قدرت خرید مردم استنباط میکنند در حالی که این دو هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارد.
این دیگه چه جورشه هرکس هرجا کم میاره می خواد از ملت پول بکنه اول بیاید جاده ها رو اصولی بسازید عیب هاشون رو رفع کنید بعد همه چیز رو به ملت نسبت بدید.مردم پول ندارن بفهمید.بازار مسکن راکد ، بازار خودرو راکد، بازار پوشاک نیمه راکد،البته در مورد سرعت زیاد و ویراژ این جور چیزا حق دارید ولی در مورد مسائل دیگه نه .این راهنمایی رانندگی ام بیاد این سیستم قرون وسطایی جریمه کردن رو عوض کنه هر افسری از قیافه هرکسی خوشش نیاد میتونه جریمه کنه حالا ما همش بریم بگیم که مامرتکب این خلاف نشدیم آخرشم نصف مبلغ رو میگیرن این هاظلم ظلم...
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.