به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ به نقل از رویترز، این برنامه یک طرح آزمایشی است که به صاحبان مشاغل در آمریکا کمک می کند تا ضمن آشنایی با قوانین تجارت الکترونیکی در نقاط مختلف دنیا، فروش محصولات خود به طور آنلاین یا انتقال داده ها به خارج از آمریکا را با دقت بیشتر و با رعایت تمامی مفاد قانونی انجام دهند.
وابسته دیجیتال پدیده جدیدی است که در کنار وابسته نظامی، فرهنگی و ... در دنیای امروز و در عرصه دیپلماسی میان کشورها در حال شکل گیری است. تخصص این وابستگان دیجیتال به شرکت های تجاری و تجار فعال در دنیای مجازی کمک می کند تا درک بهتری از سیاست گذاریهای دیگر کشورها در حوزه اینترنت، مانند مقتضیات ارسال محلی داده ها و ... داشته باشند.
پنی پریتکر وزیر بازرگانی آمریکا در این مورد می گوید: فعالیت در این عرصه کاملا تخصصی است و لذا باید با دقت در این زمینه عمل کرد.
استفاده از وابسته دیجیتال توسط آمریکا به طور آزمایشی در شش تا هشت بازار اجرا خواهد شد که عبارتند از برزیل، چین، ژاپن، هند، اتحادیه اروپا و 10 عضو اتحادیه آسه آن در جنوب شرق آسیا. قرار است برای هر بازار یک وابسته دیجیتال تعیین شود.
بر طبق آمار وزارت بازرگانی آمریکا، این کشور در سال 2014 خدماتی به ارزش حدودا 400 میلیارد دلار در حوزه دیجیتال ارائه کرد و استفاده از وابسته های دیجیتال می تواند این آمار را بهتر از گذشته کند.