به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ به نقل از شاتا، محمد رضا نعمتزاده در نشستی با صاحبان صنایع بزرگ اظهار داشت: شرکتهای کوچک و متوسط کشور به علت ظرفیتشان نتوانستهاند صادرکننده شوند.
وی گفت: استفاده از هلدینگها، شرکتهای تخصصی صادراتی بزرگ که توان بالایی برای صادرات دارند میتواند در شکل گیری ارتباط مفید با تولیدکنندگان در داخل و مشتریان در خارج ارتباط موثر باشد.
وی با بیان اینکه افت قیمت نفت باعث ایجاد جهت گیری مثبت درصادرات غیرنفتی است تصریح کرد: سالها با رویه واردات محصول به نقش مهم توسعه صادرات غیرنفتی بی توجهی شده بود، در صورتیکه رونق کسب و کار و ارتقاء توان اقتصادی با توسعه صادراتی امکان پذیر است.
نعمتزاده مشکل عمده توسعه صادرات را در عدم آشنایی به استانداردهای مختلف جهت انعقاد قراردادهای بازرگانی خارجی ذکر کرد.
وی گفت: یک شرکت صادراتی قوی میتواند به سادگی در زیرمجموعه خود به علت ارتباط با صنایع داخلی و تخصصی به امر صادرات اقدام کند.