به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، طرح « نگارخانه ای به وسعت یک شهر » از بهار سال گذشته در شهر تهران اجرایی شد که بر اساس آن به مدت ۱۰ روز در تمامی سازه های تبلیغاتی شهر آثار هنری هنرمندان ایرانی و بین المللی اکران می شد.سال گذشته حدود ۱۰۰۰ اثر هنری به مدت ۱۰ روز در عرشه پلهای هوایی و سازه های تبلیغاتی شهر نصب شد. زمان اجرای این طرح در نیمه اردیبهشت ماه پارسال بود که به دلیل تقارن با نمایشگاه بین المللی کتاب اکران این آثار امسال به ابتدای خرداد ماه موکول شد. اما امسال اکران این آثار همزمان با جشن های نیمه شعبان و سالروز آزاد سازی خرمشهر و برداشته شدن برخی از تصاویر شهدا انتقاداتی نسبت به این طرح را در پی داشت.پس از انتقاد برخی از اعضای شورای شهر مشاور شهردار تهران نیز به این انتقادات واکنش نشان داد.
علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران در این باره گفت:رویکرد مدیریت شهری در شهرداری تهران، تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی است. آنچنانکه در سوابق تبلیغات شهری این رویکرد در مناسبت های مختلف دیده شده است.
وی افزود: سازمان زیباسازی از ایده و فرصت طرح خوب نگارخانه به وسعت یک شهر، نتوانست به نفع هنر اسلامی، ملی و ارزش های انقلابی استفاده کند. خصوصا زمانی که نگارخانه همزمان با سالروز فتح خرمشهر، نماد مقاومت و پایداری ملت ایران اکران می شود، منفعل است.
نائینی ادامه داد: اکران آثار بی ربط، بدون پیام و خنثی و بعضا غربی در مقایسه با آثار مربوط به دفاع مقدس و هویت ملی غلبه داشته که خلاف رویکرد و سیاست مدیریت شهری است. عدم توجه به حساسیت ها و توصیه های دکتر قالیباف؛ شهردار محترم جهادی و بسیجی تهران قبل از اکران طرح نگارخانه، واکنش نیروهای انقلابی، رسانه ها، خبرگزاری ها و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران را در جهت اصلاح این روند را بدنبال داشته است. انشاء الله در مورد این دغدغه و موضوع در ساحت مدیریت شهری تدبیر و پیگیری خواهد شد.
منبع: مهر