به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد نائینی از اتخاذ تصمیمات و تمهیدات جهت کمک به نیارهای فرهنگی اربعین خبر داد.
مشاور شهردار تهران افزود: اقداماتی که در کار گروه محصولات فرهنگی تبلیغاتی امسال کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین انجام شده و سپس به مرحله تولید و توزیع انبوه در آمده و در اختیار زائران حسینی و موکب داران گذاشته شده به شرح زیر است:
1) اهدای نقشه راهنمای زائر در 500 هزار نسخه
2) اهدای اینفوگرافی واقعه عاشورا در 150هزار نسخه
3) اهدای کتابچه زائر کوچولو به زبان عربی به زائران
4) اهدای بیرق فاخر شعار اربعین امسال تحت عنوان (انی احامی ابداً عن دینی) ویژه موکب داران به تعداد 2000 کتیبه
5) اهدای فلش گنجینه اربعین حسینی ویژه موکب داران در 2000 نسخه
6) اهدای سربند شعار محوری اربعین امسال (انی احامی اباً عن دینی) به تعداد 200000 عدد
7) اهدای کتاب وصیت نامه شهدای مدافع حرم در 5000 نسخه
8) اهدای پازل ویژه کودکان به زبان عربی در 5000نسخه
9) اهدای لوح فشرده گنجینه اربعین در 50000نسخه
10) اهدای بسته ویژه تکریم موکب داران عراق در 2000 عدد با عنوان هدیه بلدیه تهران
همچنین نائینی به بخشی از اقدامات انجام شده تبلیغی اربعین در داخل خاک عراق اشاره کرد و گفت:
1) نصب 17 پرچم 50 متری در کربلا معلی و نجف اشرف و در کل مسیر پیاده روی
2) نصب 2 هزار و 800 تصاویر شهدای حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا
3) نصب 500 بیلبورد تبلیغی و اطلاع رسانی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا
4) نصب 2 هزار و 800 پرچم کوچک قرمز در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا
5) نصب پلاکهای شبرنگی شماره گذاری شده در مسیر نجف تا کربلا از جمله این اقدامات بوده است.
قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران اقدامات انجام شده در کارگروه تبلیغات و محصولات فرهنگی ستاد مرکزی اربعین را برای زائران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در حد قابل قبول خواند و اشاره کرد: این توجهات و کمکهای شهرداری تهران کاملا قابل توجه و شاخص است.
مسئول کارگروه تبلیغات و محصولات فرهنگی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در پایان تصریح کرد: تمامی اقدامات شهرداری تهران در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سفر زائرین امام حسین (علیه السلام) در اربعین انجام شده است.