به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، این شرکت پرتغالی این ابتکار را در قالب مبارزه با اسراف مواد غذایی اجرایی کرده است.
بر اساس گزارش دیلیمیل، مسئولان این فروشگاه هدف از این کار را جلب توجه مصرف کنندگان به ارزش محصولات غذایی عنوان کردند؛ به عقیده آنها تفاوتی فاحشی بین مفاهیم «مصرف تا قبل از تاریخ..» با « توصیه میشود تا قبل از این تاریخ مصرف شود...» وجود دارد.
شیوه کار این فروشگاه به این شکل است که مواد غذایی را از طریق اینترنت بفروش رسانده و طی 24 ساعت به دست مصرف کننده می رساند.
به گفته یکی از مؤسسان این فروشگاه در فروشگاه مواد غذایی برندهای خوب زیاد است و به همین دلیل ضروری است که خریدار ایده ما را درک کند؛ یعنی آنها باید بدانند که ما مواد غذایی تازه نمیفروشیم درواقع سعی میکنیم انواع مختلف مواد غذایی را در اختیار خریداران بگذاریم.
وی افزود:"مهم نیست آنچه فروخته میشود محصولات غذایی باشد یا چیز دیگری، ما کالاهایی را میفروشیم که از مد مصرفی افتاده اند، یا منقضی شده یا دیگر تولید نمی شوند".
به گفته وی سه ایده صرفهجویی در بودجه، مبارزه با اسراف، روشنگری در خصوص تاریخ اعتبار محصولات غذایی در خصوص مواد غذایی منقضی شده مطرح است.
نکته مهم آن است که تمام محصولات غذایی که به مصرف کننده با قیمتی ارزان پیشنهاد میشود قابل مصرف هستند هر چند تاریخ «مصرفی» آن به پایان رسیده است.
در این فروشگاه میتوان مایع ظرفشویی را با تخفیف 40 درصد خریداری کرد، آب میوه و کیک یا شامپو را به نصف قیمت خرید و تخفیف خشکبار و غذای جانوران را تا 70 درصد ارزانتر است.