به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی سلیمانی ضمن بیان این خبر، با تاکید بر اینکه برندهای ایرانی، سفیران صلح در جهان به شمار میروند گفت: در بسیاری از کشورها تجار و بازرگانان خوشنام و حرفهای نقش دیپلماتها را بر عهده میگیرند زیرا به خوبی با ابزار مذاکره و اهمیت روابط اقتصادی در خنثی کردن چالش های سیاسی آگاه هستند.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی تصریح کرد: گسترش روابط اقتصادی با کشورها باعث افزایش دوستیها و کاهش تنشها می شود زیرا در صورت عدم تامین منافع اقتصادی طرفین، اختلافات سیاسی بسیار پرهزینه خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: افزایش تولید صادرات محور در کشور علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش در آمدهای ملی می تواند مخالفان خارجی را به دوست و شرکای اقتصادی تبدیل کند.
سلیمانی با اشاره به نقش دولتها در حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی گفت: قیمت تمام شده محصولات صنایع غذایی ایران به دلیل گرانی مواد اولیه از سایر رقبا بالاتر است و دولت برای تسهیل شرایط صادرت باید مساعدت و اندیشه بهتری معمول دارد.
وی متذکر شد: صادرات مستمر و هدفمند نیازمند برنامه ای مدون با دیدگاهی جامع نگر و فرا ملی است تا بتوان به تحقق اهداف صادارتی کشور در افق 1404 امیدوار بود.