وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت هر گونه قصور و کوتاهی از سوی دستگاه و حتی از سوی خودم در حادثه قطار تبریز-مشهد پوزش می طلبم.
در سه ماه گذشته چندین حادثه غمبار کام ملت ایران را تلخ کرد. نخست حادثه قطار تبریز، حادثه پلاسکو و مورد آخر هم مرگ راهدار فداکار در شرایط برف و بوران در گردنه مبارک آباد که به افتخار شهادت نائل آمد.
یک بار دیگر از بابت هر گونه قصور یا کوتاهی از سوی دستگاه خودم یا حتی سایر دستگاه های اجرایی و شخص خودم پوزش میطلبم.
فقط برای تکمیل پروژههای نیمهکاره وزارت ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
برای رسیدن به اهداف ۱۴۰۴ مبلغ ۵۷۵ هزار میلیارد تومان احتیاج داریم.
ما با این وضعیت چگونه باید وزارت را اداره کنیم؟
در بودجه سال آینده کل اعتبار پیشبینی شده برای طرحهای عمرانی ۴۰ هزار میلیارد تومان است.
باور کنید در ادامه با این وضع موجود امکان سرمایهگذاری در طرحها وجود ندارد مگر اینکه یک گفتمان جدید در اقتصاد وارد کنیم.
من روزی که وزارتخانه را بعهده گرفتم می دانستم اوضاع چگونه است و برای همین تکیهام به پول نفت را کاهش داده و به سرمایه گذاری خصوصی روی آوردم.
من ۱۳ هزار میلیارد تومان در زیرساختها جلب سرمایه گذاری غیردولتی کردم. در تاریخ این وزارتخانه بگردید ببینید همچین رقمی سابقه داشته؟
این بصورت اتفاقی رخ داده؟! اینها نشان از تدبیر و توجه به اقتصاد مقاومتی است.
اتفاقات بزرگی در این وزارتخانه در حال رخ دادن است که نیاز به دقت بیشتر نمایندگان دارد.
حتی دوستان من در دولت با این رقمها آشنا نیستند: من برای ۳۱۸ هزار میلیارد تومان مذاکره کردم، برای ۲۶۴ هزار میلیارد تومان یادداشت تفاهم امضا کردم و برای ۱۶۳ هزار میلیارد تومان قرارداد قطعی اجرا کردم. شما کی و در کجای دولت و طول انقلاب همچین چیزی را سراغ دارید؟
من بعد از حادثه قطار استعفا دادم اما رییس جمهور نپذیرفت.