به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، راشدی در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در رجاء، با اشاره به عمر بالای واگن ها و فرسودگی ناوگان رجاء گفت: با این وضعیت ما سهم خود را از بازار از دست می دهیم، ولی باید با تلاش و پشتکار فراوان و اقداماتی که صورت گرفته شرکت را سرپا نگه داریم تا از این دوره بحرانی به سلامت عبور کنیم.
وی گفت: با توجه به قراردادهای موجود و انعقاد قرارداد خرید ناوگان ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم حداقل ۵۰۰ دستگاه واگن به ناوگان رجاء اضافه کنیم که در این صورت عمر ناوگان به پنج سال کاهش پیدا خواهد کرد. براین اساس نیاز به تلاش مضاعف داریم و در این راستا ممکن است اختلالات پرداختی و اقتصادی داشته باشیم که باید با شکیبایی و تحمل از این مرحله گذر کنیم.
محمد رجبی - مدیرعامل شرکت رجاء - نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای دریافت کمک از سهامداران رجاء گفت: با تلاش و پیگیری های مجدانه توانستیم از برنامه خود دفاع کرده و در روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ سهامداران را متقاعد کردیم تا افزایش سرمایه ۱۲۰ میلیارد تومانی رجاء را ابلاغ کنند.
وی در خصوص وضعیت رجاء و تغییراتی که باید صورت بگیرد، گفت: دانش مدیریت می گوید این شرکت با وضعیت موجود نمی تواند به حیات خود ادامه دهد و باید تغییراتی در رجاء انجام شود، بر این اساس مجموعه ای به صورت شرکت تعمیرات و نگهداری فعالیت خود را در ماه های آینده آغاز خواهد کرد و بخشی از واحدهای فنی به آن شرکت منتقل خواهند شد.
رجبی افزود: این گونه اقدامات ادامه خواهد داشت تا جایی که مجموعه شرکت رجاء به یک هلدینگ تبدیل شود و با این فلسفه به نظر می رسد الزامات و چارچوب های قبلی باید تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت منابع انسانی در هر سازمانی گفت: توانمندسازی و مهارت آموزی متناسب با شغل همکاران از اقداماتی است که براساس برنامه های آموزشی در ابتدای هر سال و در بازه زمانی سه ساله باید انجام شود. همچنین چابک سازی سازمانی از دیگر اقداماتی است که باید در مورد رجاء صورت گیرد.
مدیر عامل رجاء با بیان این که برای پویا و زنده ماندن رجا باید تصمیم گیری درستی انجام دهیم و باید به تناسب فعالیت هایی که انجام می دهیم تلاش کنیم و کارآیی لازم را برای توسعه و پیشرفت شرکت انجام دهیم.
رجبی اظهار کرد: همه این اقدامات در راستای درآمدزایی و افزایش سرمایه و بهبود وضعیت شرکت انجام می شود.
مدیرعامل رجاء با اشاره به قراردادهای خرید ناوگان، بازسازی و نوسازی واگن ها و اضافه شدن آنها به ناوگان رجاء اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات بدون شک شاهد ارتقای کیفیت و کمیت بیش از پیش خدمات دهی به مسافران خواهیم بود.
رجبی در بخشی از این مراسم با اشاره به اهمیت تعلق خاطر کارکنان به سازمان خود افزود: همه باید تلاش کنیم در توسعه ی بازاریابی و جذب مشتری فعال باشیم و از هر فرصتی برای تبلیغ و بازاریابی و فروش بلیت استفاده کنیم به عبارت دیگر باید در راستای اهداف کیفی سازی خدمات رجاء تلاش همه جانبه داشته باشیم.