به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، انتخابات در ایران بیش از هر زمان دیگری به فضای مجازی گره خورده و در انتخابات پیش رو نیز از هم اکنون شبکه های اجتماعی به یکی از اصلی ترین بسترهای رقابتی کاندیداها تبدیل شده است.
این در حالیست که پیش از این عزت الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی به صراحت از برنامه وسیع جریان حامی دولت مستقر برای خرید کانال ها و سایت ها در هنگامه انتخابات خبر داده بود.
در همین حال رسانه ها نیز چندی قبل دیدار برخی مدیران ارشد دولت روحانی با مدیران برخی کانال های پربیینده اجتماعی را منتشر کرده بود.
از سوی دیگر جار و جنجال های دولتی ها طی چند روز اخیر در برابر ایستادگی قوه قضاییه در برابر برخی تخلفات امنیتی برخی مدیران شبکه های اجتماعی انجام دادند، به خوبی نشان که دولتمردان چه جایگاه و برنامه ریزی ویژه ای را برای استفاده از شبکه های اجتماعی در انتخابات پیش رو را در نظر گرفته اند.
در چنین شرایطی حسام الدین آشنا که به مرد پشت صحنه عملیات روانی دولت مشهور است در آخرین توییت خود نوشته است: «می توان درانتخابات 96 تبلیغاتی دوستدارمحیط زیست را با مصرف هرچه کمترکاغذ ومواد پلاستیکی تجربه کرد.نه به خیابانها وآری به شبکه های اجتماعی.»
با توجه به جایگاه آشنا در تیم عملیات روانی دولت می توان این توییت معنادار را فرمان آغاز عملیات های مخصوص تبلیغاتی اعتدالیون در شبکه های اجتماعی نیز تفسیر کرد.
منبع: جهان نیوز