به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو؛ به نظر میرسد در رقابت اپلیکیشنها و سرویسهای اشتراکگذاری عکس و ویدیوی کوتاه، اینستاگرام در مقایسه با رقبا دست بالاتر دارد. اینستاگرام که زیر نظر فیسبوک فعالیت میکند، اعلام کرد که در چهار ماه اخیر، تعداد کاربران خود را بیش از ۱۰۰۰ میلیون نفر افزایش داده و از اینرو مجموع کاربران اینستاگرام به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است.
یکی از عوامل اصلی افزایش تعداد کاربران اینستاگرام را باید در ویژگیهای جدید این سرویس، نظیر Stories، Live Video و پیامهای قابل حذف در دایرکت عنوان کرد.
فیسبوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را در حالی که تنها ۱۳ کارمند داشت و تعداد کاربران آن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر بود، با پرداخت یک میلیارد دلار تصاحب کرد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیانگذار فیسبوک، پس از تصاحب اینستاگرام به این نکته اشاره کرده بود که تصاحب این سرویس با این تعداد کاربر، موفقیت بزرگی برای این شبکهی اجتماعی بوده است؛ چراکه فیسبوک تا آن زمان سرویسی با این حجم تصاحب نکرده بود. اینستاگرام حاصل تلاش دو تن از فارغالتحصیلان دانشگاه استنفورد با نامهای کوین سیستروم و مایک کریگر است. بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، ارزش اینستاگرام به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.