اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در این مراسم عظیم میرزازاده، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در این دانشگاه در حالی برگزار شد که آموزش همچنان نیازمند همراهی و همیاری دانشگاهیان جهت برداشتن گام های استوارتر در مسیر پیشرفت و تعالی و جشنواره های آموزشی محل مناسبی برای نشان دادن جایگاه تعلیم و تعلم در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
وی افزود: پس از اعلام فراخوان در تاریخ 8 آبان 95 و اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک و رایانامه به اعضای هیئت علمی دانشگاه، 56 فرایند آموزشی از سوی اعضای هیئت علمی و دانشکده ها ارسال شد. فرایندهای ارسال در مرحله اول توسط مسئول دبیرخانه دانش پژوهشی و جشنواره های آموزشی از نظر انطباق با ماهیت و محورهای جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله بعد، برای داوری ارسال شد.
میرزاده بیان داشت: در جلسات کمیته داوری که با حضور داوران از دانشکده های مختلف برگزار شد، 56 فرایند آموزشی مجددا مطرح و مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت 25 فرایند به عنوان فرایند آموزشی مورد قبول انتخاب شد و مقرر شد در جلسه کمیته علمی دهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری مطرح شود.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به معیارهای داوری آسان اشاره کرد و افزود: دارا بودن اهداف مشخص، استفاده از روشمندی متناسب با نوع فعالیت موردنظر، میزان اثربخشی نوآوری، حصول نتایج قابل توجه، ارائه موثر فعالیت به جامعه آموزش پزشکی و بازبینی نقادانه عملکرد توام با پیشنهاداتی برای بهبود در آینده از معیارهای داوری فرایندها بود.
وی تاکید کرد: ارج نهادن به زحمات اساتید، شناسایی فرایندهای مطلوب دانشگاهی، ارتقای فرایندهای جاری آموزشی در دانشگاه ها، ابداع، اصلاح فرایندها، تجهیزات و دستگاه ها، توجه به فرایندهای آموزشی در حال اجرا، شناسایی و طراحی فرایندهای جدید آموزشی، ایجاد فضای رقابت سالم در تولید علم، ایجاد فرصت های شغلی جدید برای اساتید، ایجاد بازار برای فرایندهای آموزشی جهت جذب سرمایه و هدایت سرمایه گذاری در راستای تولید علم و ایجاد بازار برای ارائه تبادل خدمات از جمله اهداف این جشنواره است.
میرزازاده در ادامه بیان داشت: این جشنواره در مرحله آخر به رتبه بندی فرایندهای آموزشی پرداخت که آثار به هیئت داوران داده شده . در جلسه نهایی فرایندهای متعدد را در حوزه های مختلف بررسی کردیم. شش حیطه اصلی در فرایندهای آموزشی بود که کمترین تعداد برای حوزه یادگیری الکترونیکی بود و در طی سه جلسه بررسی تخصصی فرایندهای آموزشی، فرایندهای برتر انتخاب شدند.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان در خصوص جوایز این جشنواره گفت: علاوه بر لوح تقدیر و اعطای امتیاز آموزش پژوهشی به برگزیدگان، 35 میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به نمایندگان مجریان 12 فرایند برتر دانشگاهی اهدا می شود.