به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، مناظره سوم انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري در حالي برگزار شد كه مسير اين مناظره عملاً از پاسخ به پرسشهاي مهمي كه در ذهن افكار عمومي بود، فاصله گرفت. عنوان مناظره «اقتصاد» اعلامشده بود و بر اساس پيمايشهاي اجتماعي مهمترين مطالبات و مسائل جامعه در حول همين موضوعات دور ميزند، بنابراين ميليونها بيننده پاي گيرندههاي تلويزيوني خود، منتظر شنيدن پاسخ نامزدها به سؤالات مهم خود بودند. سؤالاتي از قبيل آنكه در طول چهار سال گذشته چه اتفاقات اقتصادي در كشور افتاده و كارنامه دولت فعلي در اين حوزه چيست؟ وعدههايي كه براي حل مشكل بيكاري، رونق و نجات اقتصاد در چهار سال پيش داده شد، به كجا رسيد؟ نامزدها براي حل مشكل اشتغال جوانان، خصوصاً تحصيلكردهها چه قولي به مردم ميدهند؟ براي عبور واقعي از ركود چه وعدهاي خواهند داد؟ در مورد يارانه چه خواهند كرد؟ و ...
پس از برگزاري مناظره، رسانههاي حامي دولت، خط تبليغي پيروزي در مناظره را پي گرفته با طرح كليدواژههايي همچون «لوله » چنين وانمود كردند كه مناظره نتيجه انتخابات را رقمزده است. اما آيا واقعاً چنين است؟ فعالان رسانهاي ستادهاي انتخاباتي دولت، تصور ميكنند، طرح جنجالي مطالبات قشر خاص كه خودشان نيز جزو آن قشر هستند، براي 55 ميليون رأيدهنده ايراني، انگيزهبخش است. حالآنكه اينطور نيست. مطالبات اصلي جامعه اشتغال، معيشت و پرهيز و اشرافيت است. حالآنكه نمايندگان دولت عملاً در سه موضوع عملاً از پاسخ فرار كردند. «گازانبر»، «لوله» و قسعليهذا زماني براي آقاي روحاني رأيآور بود كه او در مصدر دولت مستقر و نماد وضع موجود نبود. پاسخ عيني اين مسئله شنبه پس از انتخابات آشكار خواهد شد.