به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو مجتبی خوشخو، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیر کبیر اراک در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه شهر فراهان حاضر شد و در مورد سیاست خارجه گفت: حکومت اسلامی از منظر بنیانگذار و معمارکبیرانقلاب حضرت امام روحالله (ره) یک سری جهتگیریها و اهداف مهم دارد از جمله آن میتوان به استقلال سیاسی حکومت اشاره کرد، یعنی نظام اسلامی باید نظام سیاسی مستقلی داشته باشد که به دور از مداخلات خارجی بر اساس منافع اسلامی و ملی خود تصمیمگیری کند. مسئولان کشور و ملتِ یک کشور تا زمانی که از غیرخودی، قطع امید نکنند و بر استعدادها و امکانات داخلی خود متمرکز نشوند نمیتواند به استقلال برسد. لیکن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یعنی که کفار حق سلطه بر مسلمانان را ندارند و حضرت امام (ره) هم بر همین اساس مداخله بیگانگان در امور مسلمانان را بهشدت محکوم کرده و با آن مخالفت میکند. اصل نفی ظلم و ظلمپذیری نیز موضوع مهمی است، نه ظلم کنید و نه زیربارظلم بروید و مهمتر از آن، قرآن کریم به ما میآموزد که: عهد و پیمانی با ظالم نبندید.
خوشخو با بیان اینکه این راه انقلاب اسلامی است و نمیتوان امور را به جریانی سپرد که تئوریسین آن بر این باور است که احکام قرآن متناسب بازندگی قبیلهای است، عنوان کرد: باید از این جریانات پرسید چه چیزی برای شما اهمیت دارد؟ شاخص و تراز شما چیست؟ کدام اسلام است؟ اسلام لیبرالی- اسلام آمریکایی؟ یا اسلام ناب محمدی (صل الله علیه وآله وسلم).
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیر کبیر اراک خطاب به این جریان گفت: تکلیف خودتان را با مبانی اسلامی و مردم ایران اسلامی مشخص کنید. چطور است که برخی مواضع شما با دشمنان اسلام تفاوتی نمیکند؟ چطور است که اجازه میدهید سازمانی غربزده و تحت سلطه آمریکا و سگ نگهبانش رژیم صهیونیستی برای شما سند خفتبار آموزشی ۲۰۳۰ را دیکته کند؟ چطور است که در یک برهه زمانی همنوا با رسانههای معاند به نهادهای انقلابی حمله مشترک میکنید؟ چطور است عدهای که در جریان شما حرکت میکنند با بنیصدریها همصدا میشوند؟ حداقل تکلیف خودتان را با آنان مشخص کنید و اعلام برائت کنید. چطور ساکتید...مگر گفته نمیشود"الساکت کالراضی" پس چرا سکوت کردهاید؟
وی با بیان اینکه جریانی که در ظاهر و باطن با شعار "ما میتوانیم" مخالف است چطور میتواند کشور را به استقلال سیاسی برساند؟ گفت: ایران اسلامی باید در تمامی حوزههای اقتصادی، فرهنگی تربیتی و... استقلال سیاسی داشته باشد و لازمهاش نگاهی به داخل، تکیهبر توان داخلی است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیرکبیر اراک بیان کرد: در حوزه تربیتی مگر سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کشور موجود نیست که از یکمشت هوسران نسخه دریافت میکنید و بلادرنگ در راستای پیادهسازی آن در کشور اقدام میکنید؟ چطور در عمل به سند تحول بنیادین آنقدر سریع اقدام نشد؟ سؤال اینجا است آقایان شما مگر در ایران درس نخواندهاید؟ مگر درس حسین فهمیده و دهقانها نخواندهاید؟ پس چطور به خود اجازه دادید تا سندی چون ۲۰۳۰ را بپذیرید؟ شما که این دروس را خواندهاید و اینچنین توافق میکنید، پس ببینید با نسل بعدی که با تصمیم شما قرار است بویی از این رشادتها، فداکاریها و انقلابیگریها نبرد چه کردهاید و آنان قرار است که چه بلایی بر سر کشور بیاورند؟ البته که اگر ایران درسخوانده باشید...
وی ادامه داد: به جرات میتوان گفت که متأسفانه امروز قطار انقلاب در حوزه سیاست خارجه از ریل خود خارجشده است و بدون تردید نگاه غربزده، قتلگاهی برای کشور است که اگر قرار بود اینچنین عمل بشود چه نیازی به انقلاب و شهادتها بود؟ هرچه میگفتند میگفتیم چشم و حداقل نمیدیدیم با نام اسلام و قرآن و انقلاب ریشه هر تفکر انقلابی است میزنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیرکبیر اراک با اشاره به سیاستهای داخلی نیز اظهار داشت: وقت آن رسیده است تا به اندکی از خیانتهای ابوالحسن بنیصدر بیشتر پرداخته بشود، چراکه بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی، ادامه راه را برایمان آسانتر خواهد کرد و مروری بر اسناد، اسرار و ناگفتههای جاماندگان قافله انقلاب تکلیف بسیاری از آقایان را روشن میکند.
وی با بیان اینکه مخالفت با اصل پنجم قانون اساسی (اصل ولایتفقیه)، در تاریخ ۲۲ دیماه ۵۸ اعلام شد "آقای بنیصدر به ولایتفقیه رأی مثبت داده است" اما بعدها مدارکی به دست آمد که نشان میداد بنیصدر در زمان تصویب اصل پنجم قانون اساسی، اصلاً در مجلس حضور نداشتند و به آن رأی ندادند، گفت: بنیصدر در اول مهرماه ۵۸ در این باره گفت: "آنطوری که ما این اصل را مینویسیم قدمبهقدم یک نوع استبداد را در قانون اساسی پیش میبریم"در ۲۲ شهریور ۵۸ روزنامه کیهان در مقالهای اعلام کرد ازنظر بنیصدر"ولایتفقیه لباسی است که آخوندها برای تن خود دوختهاند".
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیرکبیر اراک با اشاره به اینکه حمله به ولایتفقیه، تشکیک در مشروعیت نظام و ولایتفقیه حرف و توطئه امروز این جریان نیست، گفت: این توطئهها از بنیصدر بوده است و همچنان ادامه دارد، این کدام جریان است که مریدان آن اینچنین اعتقاداتی دارند؟ شما بگویید که آیا این جریان فکری صلاحیت دارد؟
وی افزود: بسیار واضح است جریانی که ولایتفقیه را استبداد میداند، فهمی از ولایتفقیه ندارد و از آن هیچچیزی درک نکرده است یا که به بیانی دیگر بخواهد تشخیص بدهد امامت از کجا میآید؟ ولایت از کجا میآید؟ مشروعیت چیست؟ مقبولیت چیست؟ از کجا آمده؟ و انتصاب ولیفقیه از چه سمت و سویی است؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیرکبیر اراک ادامه داد: همه مزدوران، نانخوران غرب بدانند مردم آگاه هستند و میدانند که بنیصدریها و امثال آن هنوز وجود دارند و بلندگویی بیش نیستند که در برههای انشاءگوی این جریان میشوند. و بعد به تاریخ خواهند پیوست، خیانت و خباثت آنان ثبت خواهد شد.
وی گفت: کارشکنی در تعامل با قوای سه گانه در بعد اختلافات داخلی، نوع تعامل بنیصدر با دو قوه دیگر، یعنی قوه مقننه و قضائیه بسیار خصمانه بوده است تاجانی که با توجه به تلاشهای گسترده، پس از ناامیدی از تشکیل مجلسی همسو و هماهنگ با خود، با نمایندگان مجلس تیره شد و حتی مصوبات مجلس را برای اجرا، امضاء و ابلاغ نمیکرد تا قوه مقننه را مجبور ساخت تا با تصویب طرحی، مهلت پنجروزهای را برای رئیسجمهور تعیین کند، در مورد قوه قضائیه هم، حملات به شهید بهشتی و دیگر مسئولان قضائی آن دوران، ما را بینیاز از پرداختن به آن میکند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفهای امیرکبیر اراک با اشاره به اینکه خیانتهای بنیصدر ریشه در همکاری او با سازمان مجاهدین خلق یا به تعبیر بجای دیگر، سازمان منافقین داشت، خاطرنشان کرد: در همان ماههای پایانی سال ۵۹ نیروهای سازمان منافقین حضور پرشوری در جلسات سخنرانی بنیصدر داشتند و عزم خود را جمع کرده بودند تا نقاط ضعف ایشان را شناسایی و زمینههای رودررو قرار دادن ایشان با حضرت امام (ره) را فراهم کنند.
وی افزود: از راهبردهای مهم منافقین، رودررو قرار دادن ایشان با حضرت امام (ره) بوده است، مسئولین عبرت بگیرند، از جریان ضدانقلاب دور نخورند، هرگاه خود را در مقابل امام مسلمین قراردادی باید منتظر آن باشی تا سیلی محکم از مردم انقلابی بخوری و سرنوشتی بدتر از بنیصدر داشته باشی...
وی با اشاره به ایجاد تفرقه بین نهادها و نیروهای انقلابی بیان داشت: هجمهها علیه نهادهای انقلابی که امروز دیده میشود تازگی ندارد، بوی کهنگی دوران برخی منافق را میدهد که هم جای شهید و جلاد را عوض کردند و هم نام اسلام را یدک میکشیدند، امروز نباید اجازه داد تا اشتباهها تکرار شوند.