با آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو با پژو، ۲۰۷ اتوماتیک با چهره جدید و از تابستان امسال، مجدد روی خط تولید آمده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو پس از افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و با جهش قیمتی خودروهای داخلی ۲۰۷ اتوماتیک نیز از این فرصت نهایت استفاده را برد تا از مرز ۴۰ میلیون تومان نیز عبور کند. امروزه هیچ خودرویی با قیمت منطقی و معقول به فروش نمیرسد، اما انتظار میرفت ایران خودرو که مدعی تولید خودروی ملی است قیمت ۲۰۷ را کنترل میکرد تا امروز شاهد قیمت بیش از ۴۷ میلیونی آن نباشیم.
با آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو با پژو، ۲۰۷ اتوماتیک با چهره جدید و از تابستان امسال، مجدد روی خط تولید آمده است. ۲۰۷ که از موتور ۱۶۰۰ سیسی ۱۶ سوپاپ ۱۱۰ اسب بخاری بهره میبرد، پس از آشتی با جاده مخصوص کرج، نوار دی لایت روی چراغهای جلو، نمایشگر لمسی روی داشبورد و دوربین دنده عقب را در لیست امکانات جدید خود میبیند. گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته با قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دستی دنده)، رینگ آلومینیومی، سنسور عقب، کروز کنترل و کولر دیجیتال از دیگر امکانات پژو ۲۰۷ جدید اتوماتیک است.
قیمت فروش؟
برخی خبرگزاریهای تخصصی خودرو مدعی شدند، ایران خودرو به مناسبت هفته دفاع مقدس از ساعت ۱۱ امروز اقدام به پیش فروش پژو ۲۰۷ اتوماتیک میکند. ایران خودرو که مدعی فروش خودروهای پرطرفدار بازار نظیر پژو ۲۰۰۸ با شرایط طرح زوج و فرد کد ملی و محدودیتهایی از این دست است، باید با اطلاع رسانی قبلی، عموم مردم را از اینگونه شرایط فروش آگاه کند.
به هر جهت خبرگزاری دانشجو در نظر دارد با توجه به امکان برقراری فروش نقدی ۲۰۷ جدید اتوماتیک از ساعت ۱۱ در نمایندگیهای ایران خودرو، جامعه مخاطبان خود را مطلع کند. در این طرح قیمت نهایی فروش ۴۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان و موعد تحویل ۳۰ روزه عنوان شده است. نقرهای، سفید، مشکی، آبی کاسپین، خاکستری و قرمز رنگهای مورد انتخاب این خودرو را تشکیل میدهند.
سوال خبرگزاری دانشجو این است که اگر قرار باشد برای خودروهایی که حاشیه قیمت بازار تا کارخانه دارند، شرایطی لحاظ شود که مصرف کنندگان پرداخت ما به التفاوت قیمت بازار تا کارخانه را در کیسه خود ببینند چرا از قبل اطلاع رسانی از طریق سایت شرکت صورت نمیگیرد؟ آیا بدون اطلاع قبلی فرصت برای سرمایه داران فراهم نمیشود تا از حاشیه سود این گونه خودروها همچون سابق بهرهمند شوند؟ و اینکه آیا با اینگونه روشها ایران خودرو و سایپا توان از بین بردن حاشیه قیمت بازار آزاد و کارخانه را دارند تا مردم بیش از ۳ برابر شدن قیمت خودروها، پول بیشتری به واسطهها نپردازند؟