معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای حذف آزمونهای ورودی برشمرد و گفت: برگزاری آزمون در دوره ابتدایی، دانشآموزان را از مسیر تربیت خارج کرده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حذف آزمونهای ورودی از مقطع ابتدایی که آزمونهایی شبیه کنکور است، با هدف کاهش استرس در دانشآموزان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی افزود: با رویکرد ایجاد فضای با نشاط در مدارس ابتدایی و کاهش نگرانیها از چند سال قبل، ارزشیابی کیفی را جایگزین ارزشیابی کمی کردهایم و این موضوع باعث شده تا فرصتی برای بهرهبرداری بیشتر دانشآموزان از محیط مدرسه باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام و عنوان کرد: برگزاری آزمون برای دانشآموزان پایه ششم باعث شده تا این آزمونها بر پایههای پایینتر، حتی پایههای اول و دوم ابتدایی سایه بیندازد و دانشآموزان به سمت آموزش مهارتهای تست زنی هدایت شده و از مسیر اصلی تربیت خارج شوند.
زرافشان حذف آزمون از دوره ابتدایی را در راستای اجرای سند تحول برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دنبال محقق شدن تربیت تمام ساحتی در مدارس هستیم و میخواهیم ساحت تربیتی شکوفا شود، باید آزمونها را حذف کنیم و حذف آزمون مذکور در این راستا صورت گرفته است.