یک هفتهنامه اقتصادی فرانسه تصریح کرد خودروهای فرانسوی ۴۰ درصد بازار ایران را قبضه کردهاند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هفتهنامه چلنج چاپ پاریس در گزارشی نوشت: بازار خودرو در ایران بازاری بسیار پرتحرک و شاداب است.
شرکت پژو- سیتروئن در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) ۴۴۳ هزار خودرو و رقیب آن یعنی رنو، ۱۶۲ هزار خودرو در ایران، به فروش رساندهاند.
پژو و رنوی فرانسه بیش از ۴۰ درصد از بازار خودروی این کشور را در اختیار دارند. در واقع باید گفت: صنعت خودروی فرانسه به هدف خود در ایران دست یافته است.
پژو در سال گذشته در بازار خودروی ایران، فروشی تاریخی را به ثبت رساند. شرکت رنو نیز به سهم خود موفق شد تنها در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۵۰ درصدی فروش، ۱۶۲ هزار دستگاه از خودروهای خود را در ایران به فروش رساند.
پژو ۳۰ درصد بازار خودروی ایران و رنو کمی بیش از ۱۰ درصد بازار این کشور را در اختیار دارند. این رقم واقعاً بهتآور است.
البته خودروهای روز این شرکتها در میان نیست و شرکت پژو هنوز هم مدل ۴۰۵ خود را که در سال ۱۹۸۷ در فرانسه تولید آن آغاز شد، در ایران به فروش میرساند. پژو ۲۰۶ نیز که در سال ۱۹۹۸ خودروی روز فرانسه بود، هنوز بعد از دو دهه در ایران تولید و با استقبال زیاد به فروش میرسد.
رنو نیز به نوبه خود از میانه دهه ۲۰۰۰ به این طرف خودروی تندر را میسازد که نسل اول لوگان (۲۰۰۴) است و به آن ساندرو (۲۰۰۷) را اضافه کرده است. بعد از توافق هستهای وین و رفع تحریمها، شرکتهای خودروسازی فرانسه بلافاصله قراردادهای خوبی را با شرکتهای ایرانی امضا کردند و در واقع به هدف زدند. ژان-فیلیپ امپارتو، مدیرعامل پژو، تصدیق میکند که تاکنون پانزده هزار درخواست خرید برای این مدل ارائه شده است.