وزیر آموزش و پرورش گفت: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانشآموزان، متأسفانه دانشآموزان فارغالتحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترک رئیس و اعضای کمیسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی که در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دبیرخانه آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش قرار دارد و موضوع راهبری برنامههای قرآنی در این وزارتخانه پیگیری میشود.
وی تصریح کرد: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانشآموزان، متأسفانه دانشآموزان فارغالتحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند؛ بنابراین خروجی این موضوع مطلوب نیست.
بطحایی ادامه داد: شاید این موضوع علل مختلفی داشته باشد، مانند عمیق نبودن آموزشها یا عدم تمرین و تکرار آموختهها توسط دانشآموزان که باعث میشود دانشآموزان چنانکه باید و شاید قرآن را تلاوت نکنند.
بطحایی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد، قدمهای مؤثری در رفع این مشکل برداشته شود و راهکارهایی را در دست بررسی داریم.
وی بررسی دقیق از میزان آشنایی دانش آموزان با قرآن را ضروری دانست و افزود: محتواهای قرآنی توسط متخصصین تهیه و توسط معلمان قرآن طی یک تا ۲ ساعت در هفته به دانشآموزان آموزش داده میشود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای نشر قرآن بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بهزودی کارگروه قرآن تشکیل میشود تا نقشه راهی را تهیه و پس از بررسی در جلسه مشترک با فراکسیون قرآنی جهت اجرا به مدارس ابلاغ خواهد شد تا مشکلات روخوانی و روانخوانی در گام اول رفع شود.
در این جلسه رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و معاون آموزش ابتدایی و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به بحث و بررسی راهکارهای تقویت آموزش قرآنی در مدارس پرداختند.