تصاویر تبلیغاتی ملک سلمان شاه سعودی و فرزندش در میدان تایمز شهر نیویورک که با هزینههای هنگفتی نصب شده است، خشم مردم عربستان را برانگیخته است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه قطری الشرق در گزارشی نوشت: با وجود سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت سعودی برای مردم و افزایش قیمتها و قبضهای آب و برق، اما سیاستهای مقامات سعودی در هدر دادن ثروتهای مردم به شیوههای مختلف و تحریک کردن آنها با این ریخت و پاشها متوقف نشده است. اعلامیه تبلیغاتی سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و محمد فرزندش در نیویورک همزمان با جشن روز ملی عربستان، خشم فعالان و کاربران عربستانی در شبکه اجتماعی توئیتر را به همراه داشته است.
فعالان عربستانی بخشهایی از تصاویر ملک سلمان و فرزندش را منتشر کردند که روی صفحه بیلبورد دیجیتال مشهور میدان تایمز شهر نیویورک نمایش داده میشود. این بزرگترین بیلبورد جهان است. مساحت این بیلبورد ۷۶۲۰ متر مربع است.
این نمایشگر بزرگ به مناسبت هشتاد و هشتمین روز ملی عربستان، تصاویری از ملک سلمان و ولیعهد او را همراه با پرچم عربستان به نمایش درآورده است.
هزینه سنگین این اعلامیه تبلیغاتی خشم عربستانیها را برانگیخته است، زیرا تبلیغ در این بیلبورد گرانترین تبلیغ در جهان به شمار میرود، زیرا برای تبلیغ یک ماهه در این بیلبورد باید بیش از دو میلیون و پانصد هزار دلار یعنی روزی ۸۴ هزار دلار پرداخت.
این هزینههای گزاف در حالی است که عربستان از کسری بودجه و قرض یکصد میلیارد دلاری برای تامین این کسری رنج میبرد.
عربستان دوشنبه گذشته اعلام کرد که وامی بین المللی به مبلغ ۱۱ میلیارد دلار گرفته است.
این اقدامات را نباید جدا از سیاست بن سلمان و طرح چشم انداز اقتصادی ۲۰۳۰ او دانست. او با اینگونه اعلامیهها و حیف و میل اموال باعث تحریک مردم عربستان شده است، زیرا مردم زیر خط فقر هستند و با بیکاری و سطح پایین خدمات در همه بخشها و نهادها به ویژه بخش سلامت دست و پنجه نرم میکنند.
برخی ارزیابیها و آمارهای غیررسمی نشان میدهد که میانگین فقر به ۲۵ درصد جمعیت عربستان رسیده است و حدود ۲۰ میلیون نفر را شامل میشود.