«واحد ارزیابی و توسعه» توسط تیمی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و خبرگان داخل و خارج کشور در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، سید علیرضا فیض بخش عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و مدیریت از راهاندازی واحد ارزیابی و توسعه در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: رویکرد کسب و کارهای نوین به سمت پویایی محیط، توسعه شایستگیها و سعی در ایجاد سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین است و نیروی انسانی کارآمد به عنوان مهمترین سرمایه هر سازمان و عامل پویایی و تحول آن شناخته شده است. در این فضا سازمانها نیازمند استفاده از شیوههای نوین و روشهای اثربخش و کارا در جذب، نگهداشت و توسعه قابلیتها و شایستگیهای کارکنان خود هستند.
در همین راستا دفتر خلاقیت و توسعه کارآفرینی، دانشگاه صنعتی شریف نسبت اقدام به راه اندازی واحد ارزیابی و توسعه نموده است. این واحد توسط تیمی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و خبرگان داخل و خارج کشور اداره میشود.
فیض بخش هدف از طراحی و استقرار واحد ارزیابی و توسعه را کاهش خطای ناشی در تصمیمگیریهای مربوط به انتخاب، انتصاب و ارتقاء مدیران و کارشناسان، تشخیص نیازهای آموزشی و توسعهای مدیران و کارشناسان سازمان، اصلاح برنامهریزیهای استراتژیک در خصوص تأمین و تخصیص نیروهای متخصص آتی سازمان، کشف استعدادهای رشد و توسعه در میان کارکنان و قرار دادن ایشان در برنامـههـای جانشینی، ایجاد و تعمیق فضای رشد و یادگیری برای توسعه شایستگیها در اعضای سازمان و برنامه ریزی آموزشی و توسعهای بر اساس شایستگیها عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که هر سازمان متناسب با صنعت، استراتژی، فرهنگ سازمانی، مدل رهبری و جغرافیای خود شایستگیهای متفاوتی را طلب میکند، مدل شایستگی هر سازمان از مزیتهای رقابتی آن محسوب میشود به همین دلیل نوع و شیوه طراحی و بکارگیری از ابزارها و تکنیکهای متناسب با این شایستگیها از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد: بر این اساس ترکیب تجربیات مشاوره، پژوهش و آموزش تیم مشاور، زمینهی بکارگیری از ابزارها و تکنیکهای جدید و نوآورانه مدیریتی را برای سازمان فراهم ساخته است، به نحوی که تمامی ابزارها و راهکارهای خاص تیم مشاور، متناسب با ارزشها، شایستگیها و نیازهای سازمان گزینش و به کارگرفته میشوند.
مدیر واحد ارزیابی و توسعه دانشگاه صنعتی شریف اذعان داشت؛ تیم مشاور، از ارزیابان آموزش دیدهای تشکیل شده است، که با بهره گیری از تکنیکها و رویکردهای ارزیابی، کارکنان را در موقعیتهای شبیهسازی شده شغلی قرار داده و با تکیه بر متغیرهای پیش بینی و بکارگیری آزمونهای روانشناختی، قابلیتها، شایستگیها و توانمندیهای آنان را ارزیابی مینمایند و در نهایت با در نظر گرفتن معیارهای شغل و نتایج حاصل از ارزیابی و تجزیه و تحلیل شغل، پیشنهادات لازم را در خصوص انتخاب، ارتقاء، توسعه و ... کارکنان ارائه میدهند.