عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی میگوید احیای کارت سوخت با هدف جمع آوری اطلاعات است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین امیری خامکانی با اشاره به اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران برای احیای کارت سوخت، بیان داشت: احیای کارت سوخت به معنای سهمیه بندی بنزین نیست، در واقع مجلس مدتی است استفاده مجدد از این کارتها را مصوب کرده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مجلس با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و جمع آوری اطلاعات خواهان به کار گیری کارتهای سوخت است، برای کشور که در آستانه سیاست گذاری در حوزه انرژی است، نیازمند مطالعات متعدد و اطلاعات است که به واسطه این کارتها میتوان به اطلاعات دست یافت.
از دید ما کارت سوخت به معنای سهمیه بندی و افزایش قیمت نیست. نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه زیر ساخت استفاده از کارتهای سوخت در کشور وجوددارد، اظهار داشت: با استفاده از کارتهای سوخت مطلع میشویم کدام شهرستان بیشترین مصرف سوخت را دارد، کدام برند خودرو مصرف سوخت بیشتری دارد وکدام جایگاه سوخت مرزی بیشترین توزیع سوخت را در کشور انجامی میدهد، از این زیر ساخت عمدتا با هدف مدیریت وجلوگیری قاچاق استفاده میشود.
کارت سوخت خودرو
وی افزود: در دوره گذشته با استفاده از کارت سوخت میدانستیم کارت سوخت خودرویی که از رده خارج شده است در کدام جایگاه سوخت مورد استفاده قرار میگیرد، از این روی مجلس مجدد استفاده از کارت سوخت را تصویب کرد و دولت به دنبال آن بود که سیستم کارت سوخت را هوشمندتر کند و سپس کارتها را مورداستفاده قرار دهد.
مدیریت دو عارضه قاچاق و مصرف سوخت
امیری خامکانی در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه احتمالا دولت آمادگی لازم را کسب کرده است، عنوان کرد: از دید ما کارت سوخت به معنای سهمیه بندی و افزایش قیمت نیست، بلکه صرف میخواهیم از زیرساختهای موجود در جایگاههای سوخت برای مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق استفاده شود.
قاچاق سوخت
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص دو نرخی شدن بنزین گفت: در مجلس در زمینه دو نرخی شدن بنزین، سهمیه بندی و تغییر قیمت بحثی وجود ندارد، در حال حاضر کشور با دو عارضه قاچاق سوخت و مصرف شدید بنزین مواجه است که برای مدیریت آنها نیاز به اطلاعات داریم که میتوانیم با کمک کارت سوخت به اطلاعات دست پیدا کنیم.