وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره آموزش عمومی دوره شکوفایی استعدادهای برتر در نوجوانان است، گفت: توجه بیش از اندازه به این موضوع نوعی عطش کاذب و ناپایدار ایجاد میکند که اهداف آموزش عمومی را در معرض خطر قرار میدهد.
، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح اندیشکده دانشپژوهان جوان با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که در آموزش عمومی مطرح است بحث شناسایی و پرو v. ش. استعدادهای درخشان است، گفت: دوره آموزش عمومی T. دوران شکوفایی و دوره طلایی استعدادهای برتر در نوجوانان است.
وی ادامه داد: توجه بیش از اندازه به این موضوع نوعی عطش کاذب و ناپایدار ایجاد میکند که اهداف آموزش عمومی را در معرض خطر قرار میدهد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به نظر بنده در سالهای گذشته و تاکنون به تنوعبخشیدن مدارس و گروه گروه کردن بچهها در آموزش عمومی بیشتر توجه کردهایم که باید این خطا را کاهش دهیم و تعادل را برقرار کنیم.
بطحایی با ابراز امیدواری از اینکه این اندیشکده در آینده محل شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان باشد، تأکید کرد: این اندیشکده میتواند به عنوان اتاق فکری در پیدا کردن راه حل برای مسائلی که امروز در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم، عمل کرده و نسخه تجویز کند.
وی خاطرنشان کرد: توقعی که از این اندیشکده داریم این است تا راه حل برای حوزه پرورش استعدادهای درخشان پیدا کند و تأکید داریم تا از جهت ساختاری از بخش غیردولتی نیز استفاده شود تا بتوانیم از پتانسیل عظیمی که در این خصوص وجود دارد، بهره ببریم.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یکی از کارکردهای مهمی که این اندیشکده باید داشته باشد این است که به یک ساختار تشریفاتی تبدیل نشود، گفت: این اندیشکده باید شبکهای از مدالآوران، سیاستگذاران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل دهد و بتواند این شبکه را راهبری کند.
بطحایی با تأکید بر اینکه اندیشکده دانشپژوهان جوان باید راه جلب مشارکت را در پیش گیرد، یادآور شد: ما در بخش دولتی برای کمک همه جانبه اعلام آمادگی میکنیم و وظیفه داریم از شما پشتیبانی کنیم ضمن اینکه از دانشکدهها و دانشگاههای تخصصی نیز میتوانند در شورای راهبری این اندیشکده استفاده کنیم و ظرف یکی دو ماه آینده نیز باید نقشه راه این اندیشکده مشخص شود.