وی تصریح کرد: بعد معنوی و ولایی امام زمان یک بعد والایی است که از ما خارج است. امام زمان قرار است پروژه انبیا را اجرایی کنند. کار ناتمام همه انبیا و امامان را ایشان خاتمه می دهد.
عضو شورای انقلابی فرهنگی با اشاره به اهمیت یک انسان بیان کرد: اگر یک پیامبر جمعیت مجدودی را نجات داده، مهم است. نجات یک انسان مهم است. نجات چند انسان در وهله دوم است. انبیا موفقیتهایی داشتند اما پیروزی اصلی اتفاق نیفتاده و در زمان ظهور رخ میدهد.
وی خاطر نشان کرد: چند وعده در قرآن آمده که در سطح کل بشریت عملی نشده است. طبق آیه 55 سوره نور، استخلاف جانشینان، حاکمیت مقتدرانه دین، امنیت جهانی در دوره ظهور تحقق نهایی می شود.
رحیم پور ادامه داد: پایان دنیا پایان شیرینی خواهد بود و بن بست وجود ندارد. پس از بی عدالتی ها، عدالت و پس از همه شرک، توحید خواهد آمد. وضعیت فعلی جهان ثابت نخواهد ماند و بر اساس تعالیم دینهای مختلف، بی سرانجامیها سرانجام پیدا میکند. در مسیر مبارزه باید به این مساله توجه داشته باشیم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی صرفا معتقدند امام زمان با گل می آیند و برخی دیگر در نقطه مقابل امام زمان را جنگجوی با شمشیر فقط میدانند. امام زمان هم با گل و هم با شمشیر می ایند. با هر کس با زبان خودش برخورد میکند. مهدویت، هم انتظار صلح و هم اننظار جنگ جهانی است. صلح برای کل بشریت و جنگ برای راهزنان بشریت است.
.
وی با اشاره به ارائه اسلام نو و کامل توسط حضرت مهدی گفت: ما همه مسلمانیم و هم به دین ظلم میکنیم. طبق خطبه 138 نهج البلاغه با دینی سروکار داریم که همه میگویند آن را قبول داریم بشرط اینکه منافع ما را تامین کند. به جای قران و اسلام خداپرستان، با قرآن و اسلام هواپرستان رو به رو هستیم. اکثریت بشر به خدا معتقدند اما هرکس از هر دین و مذهبی تفسیر خودش را دارد. همه بخشهای کم ضرر و راحت دین را انجام میدهیم ولی حاضر به پرداخت خمس و حقوق فقرا نیستیم، در معامله سر دیگران کلاه میگذاریم و غیره.
رحیم پور ازغدی طبق خطبه 138 نهج البلاغه در وصف امام مهدی گفت: حضرت مهدی کتاب و سنتی را که مرده و جسدش مانده، احیا می کند. امام زمان ابتدا سبک زندگی شیعه و مسلمانان را اصلاح میکنند و سپس مابقی مردم جهان.
وی در پاسخ به سوال 《آیا از شمشیر امام زمان خون می چکد》 بیان داشت: خون غاصبان و خون ریزان قطعا از شمشیر ایشان چکیده خواهد شد. امام زمان با همه بشریت اهل مدارا و گفتگو هستند و تکمیل عقول در همین راستا صورت می پذیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان وجود ظاهری و باطنی امام زمان خاطر نشان کردند: حضرت مهدی در بین ما زندگی میکنند ولی او را نمی بینیم. در حکومت جهانی صحبت از یک انقلاب بزرگ است که بشریت برای آن باید آماده باشند.
وی تصریح کرد: امام زمان رجال الغیب تربیت کرده که مخفی اند. به غیر از تربیت خاص به صورت عمومی نیز تربیت داشته اند. قیام های آزادی خواه و عدالتحواهانه که به وجود آمده اند، نمونه ای از این تربیت عام است. انقلاب اسلامی نیز به عشق امام زمان بوده است. پرچم مقاومت در جهان و ممطقه نیز پرچم آن حضرت است.
این استاد دانشگاه و حوزه ضمن برشماری عدالت و حقوق به عنوان بزرگترین مشکل جهان بیان کرد: نگاه شیعه آن است که اگر عدالت اجرا شود، دین خودبخود اجرا می شود. به فرموده امام کاظم یک روز اجرای عدالت دنید را گلستان می نماید.
وی در پایان گفت: در زمان ظهور هیچ کس حق ندارد به ضعیف تر از خودش ظلم کند و جلوی رشد او را بگیرد. سرمایه داری تمروز در جهان، همین کار را انجام می دهد و طبقات پایین دچار ظلم و مدیریت در دست فاسدان است که با حضور امام زمان این امر برچیده می شود.