در دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با شهردار منطقه ۹، احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار در غرب پایتخت مورد تاکید طرفین قرار گرفت.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر استقبال روزافزون شهروندان از تأمین مایحتاج روزانهشان از میادین میوه و تره بار اظهار کرد: امروز استقبال از میادین به حدود یک میلیون نوبت خرید در روز رسیده، در صورتی که این رقم در ابتدای سال گذشته، حدود ۶۰۰ هزار نوبت خرید در روز بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز مردم به موضوع خرید، علاوه بر تأمین نیازهای خود به عنوان نوعی تفریح نگاه میکنند، اضافه کرد: به همین دلیل، تلاش میکنیم تا میادین میوه و تره بار را به فضاهایی تبدیل کنیم که مردم از خرید روزانه در این فضاها احساس دلپذیری داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم برای تامین نیازهای هفتگی خود، هفتهای یک بار به میادین میوه و تره بار مراجعه میکنند و بخشی از مردم نیز هفتهای دو بار از میادین خرید میکنند، تصریح کرد: البته در این میان، افرادی را داریم که هفتهای ۳ روز یا حتی ۷ روز هفته برای خریدهای روزانه خود به میادین مراجعه میکنند.
راد با اعلام اینکه در حال حاضر در تهران ۲۸ برند عمده با ۱۸۰۰ فروشگاه مشغول به کار هستند، اما هیچ برندی به اندازه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با ۲۴۶ میدان و بازار که روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید در آنها انجام میشود، مورد استقبال مردم قرار نگرفته است، افزود: شهردار تهران بر کیفیت و کمیت خدمات رسانی در میادین میوه و تره بار به شهروندان تاکید ویژه دارند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع آبزیان (See Food) میدان جلال آل احمد که به صورت تخصصی به عرضه محصولات دریایی اختصاص دارد، از جمله اقداماتی است که به منظور تبدیل میادین میوه و تره بار به فضاهایی خوشایند اجرا شده است، اظهار کرد: به جز مجتمع آبزیان تهران، تنها یک نمونه مشابه چنین مجتمعی را در چین سراغ داریم.
راد با بیان اینکه در تدارک احداث یک مجتمع دیگر آبزیان در میدان میوه و تره بار صادقیه هستیم، تصریح کرد: هدفمان این است که میادین میوه و تره بار را به فضاهایی که مردم علاوه بر خرید در کنار خانوادههای خود، از در کنار هم بودن لذت ببرند و اوقات خوشی را در این فضاها سپری کنند، تبدیل کنیم.
وی با اعلام اینکه باید با بهرهمندی از تجارب گذشته، آینده بهتری را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، گفت: اساساً شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با رفتار مصرفکننده در ایران، دو مقوله متفاوت است که هر کدام در جای خود، باید به صورت دقیق مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه توسعه بازارهای میوه و تره بار در مناطق کم برخوردار مورد تاکید شهردار تهران است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، با همکاری شهرداری منطقه ۹ مقرر شد تا علاوه بر آغاز عملیات ساخت بازار بزرگ میوه و تره بار فتح در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در اطراف میدان فتح در آینده نزدیک، نسبت به توسعه بازار میوه و تره بار دکتر هوشیار که در خیابان ۲۱ متری جی قرار دارد نیز اقدام کنیم.
شهردار منطقه ۹ نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان مدیریت میادین به منظور احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان این منطقه، گفت: بازارهای میوه و تره بار در هر محله، از طریق افزایش قدرت خرید و تقویت سبد خرید خانوار، باعث ایجاد تحول در اقتصاد خانوادههای ساکن در آن محله میشوند.
سید علی مفاخریان با تاکید بر اینکه اقدام مدیریت شهری در احداث بازارهای میوه و تره بار و خدماتی که در این بازارها ارائه میشود، گام بزرگی در جهت رعایت حقوق شهروندان و حمایت از آنها به عنوان مشتریان این مراکز خدماتی است، گفت: به همین دلیل، آمادگی داریم تا حداکثر فضای در اختیار منطقه ۹ را جهت احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار اختصاص دهیم.