معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارایه خدمات سامانه جامع روابط کار با ۲۲ زیرسامانه تا ۲۲ بهمن ماه به طور کامل در سراسر کشور عملیاتی میشود.
حاتم شاکرمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو درباره سامانه جامع روابط کار گفت: معاونت روابط کار در راستای صیانت از نیروی کار و اجرای دقیق و شفاف قوانین و مقرارت و ارائه هر چه بهتر و سریعتر خدمات به جامعه هدف خود تصمیم گرفت تمام خدمات خود را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی ارائه دهد.
وی افزود: در این خصوص تمام زیر ساختهای لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و پس از اخذ مجوزهای قانونی از سازمان مقررات رادیویی، نهاد ریاست جمهوری و هماهنگیهای لازم با سازمانهای نظارتی کشور سامانه جامع روابط کار راه اندازی شد.
شاکرمی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در خصوص اجرای شفافیت در امور گفت: اساس کار این سامانه بر شفافیت و سلامت اداری پایه گذاری شده است تا موجبات جلوگیری از اعمال سلیقهها و تبعیض ارتباطی را فراهم کند؛ همچنین باعث تسریع و تسهیل در روند رسیدگیها شود.
وی در ادامه داد: امروز یکی از نگرانیهای جامعه هدف قراردادهای سفید امضا است که با راه اندازی این سامانه و بارگذاری تمام قراردادها در آن و نظارت مستقیم مسئولین نظارتی این سامانه بخش عمدهای از این نگرانیها برطرف میشود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای این سامانه ابتدا در استان تهران و اردبیل به صورت پایلوت اجرایی شده و تا امروز در بیش از ۲۰ استان کشور با ۱۹ زیرسامانه آماده ارائه خدمت و فعالیت است که این ارایه خدمات تا ٢٢ بهمن ماه در کل کشور با ۲۲ زیر سامانه به طور کامل عملیاتی میشود.
شاکرمی گفت: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس میتوانند شخصا با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از تمام خدمات آن استفاده کنند.