محققان و صنعتگران جوان ایرانی برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت مبلمان خلاقانه و دانش بنیان با امکان تبدیل به بیش از ۷۰ نوع چیدمان و قابل شسشتو شدند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمایت از تولید ملی، رونق تولید و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی هدف مشترک تولیدکنندگان و مسئولان در کشور است که تحقق آن نیازمند رعایت الزامات اساسی نظیر رقابت پذیر کردن محصولات و بهبود کیفیت و برجسته کردن تولیدات خلاقانه است.
حمیدرضا خسروی مدیر عامل مرکز پژوهشی و صنعتی تولیدمبلمان نوآورانه با اشاره به ثبت اختراع این محصول و تقاضای مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به مبلمان خلاقانه با امکان چیدمان مختلف و دانش بنیان ساختار داخلی با کیفیت از جمله کلاف، لایه آستر، پارچه، بستها و نحوه اتصال قطعات، وزن مناسب و ظاهر کاملا مدرن اظهار داشت: جلب اعتماد مردم نسبت به یک کالا به سادگی به دست نمیآید و باید تلاشهای گستردهای در حوزههای مختلف داشت تا محصولی با اقبال مردمی مواجه شود و در این بین ارتقا کیفیت کالاها میتواند نقطه اعتمادساز برای حمایت از تولید ملی باشد.
کارآفرین نمونه کشور گفت:: بهره گیری از فناوریهای نوین در خطوط تولید، استفاده از دیدگاههای محققان و پژوهشگران جوان این مجموعه در بحث تولید محصولات مرغوب، بهره گیری از روشهای نوین بازاریابی و ایجاد تحول و نوآوری در بسته بندی و مهمتر از همه نظارت مستمر بر تداوم رقابت پذیری و کیفیت کالاها از مواردی است مزیتهای رقابتی و تولید خلاقانه این محصول را فراهم کرد.
وی ادامه داد: بسته بندی انحصاری مطابق با استانداردهای جهانی این محصول که به عنوان برترین محصول نمایشگاه مبلمان ۲۰۲۰ هوفکس معرفی گردید، جهت صادرات امر جا به جایی را به راحتترین شکل تبدیل نموده است که هر کدام از قسمتها به صورت جداگانه داخل کارتن قرار گرفته است و برای حمل در طبقات بسیار آسان و امن میباشد.
خسروی استانداردسازی کالا و خدمات را از مهمترین ابزار کارساز در حمایت از کالای ایرانی دانست و اظهار کرد: حرکت شتابان در این مسیر قطعا علاوه بر تامین نیازهای داخلی بستر را برای حضور پر رنگ ایران در فضای رقابتی بازار جهانی فراهم خواهد کرد.
برگزیده نمایشگاه مبلمان ۲۰۲۰ هوفکس گفت: در راستای تحقق منویات حضرت امام خامنهای در جهت رونق تولید و اشتغال زایی، برقراری روابط علمی بین المللی در پیشبرد اهداف علمی کشور و فعالیت محققان بسیار تاثیرگذار است و تولیدکنندگان علمی کشور در همکاری با کشورهای مختلف میتوانند در مرز دانش قرار گرفته و سطح تولیدات و پژوهشهای علمی خود را ارتقا دهند. این در حالیست که ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی مهمترین معیار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار است.