رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دستورالعمل ویژه وزارت آموزش و پرورش با موضوع مقابله با کرونا برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «مدرسه تلویزیونی» با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز کنیم که اجتماع دانشآموزان در مدرسه از آن جمله است، اظهار کرد: دانشآموزان با نیازهای ویژه به ۷ گروه تقسیم میشوند و به دیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفتری دارند بیشتر در معرض خطر هستند.
وی با بیان اینکه مدرسه را از حیث فیزیکی تعطیل کردیم، اما آموزش ادامه دارد و تلاش میکنیم از این تهدید و بلای بیماری یک فرصت بسازیم، ادامه داد: مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده میکنیم تا در بستر آموزشهای نوین، آموزش را به شکل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانوادهها را در تعلیم و تربیت مشارکت دهیم.
حسینی با بیان اینکه در دو قلمرو اقدامات ویژهای در حال انجام است، گفت: قلمروی اول این است که چه کنیم خانوادهها به این ویروس مبتلا نشوند؛ در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی را به استانها ارسال کردهایم؛ در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با کرونا، برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: قلمروی دوم، تشکیل سه کارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از فناوریهای نوین است؛ ۲ گروه از دانش آموزان را داریم که شامل دانشآموزانی است که هوشبهر عادی دارند و آنها که ناتوان ذهنی هستند؛ آنها که هوشبهر عادی دارند در قالب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس میخوانند و از برنامههای سیما استفاده میکنند.
وی در پاسخ به اینکه «آیا برای نابینایان و ناشنوایان برنامهای دارید یا خیر؟»، گفت: از امروز زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامههای پخش تلویزیونی استفاده میشود و برای نابینایان هم کتابهای صوتی و بستههای آموزشی تولید شده که در اختیار آنها قرار دارد؛ کتاب صوتی در طول سال ارسال شده و اکنون ۱۳ نرم افزار و لوح آموزشی را نیز برای مدارس ارسال کردهایم.
ضمن سلام عرض ادب
با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرنا، تعدادی ازمعلمان خصوصا دوره ی ابتدایی (دولتی) بصورت غیر رسمی از طریق شبکه های مجازی بیگانه(مانند تلگرام) نسبت به ارائه دروس خود اقدام می نمایند و حاضر نیستند از شبکه های اجتماعی بومی(ایتا ، سروش ، بله و...) استفاده کنند و عدم استقبال خانواده ها جهت استفاده از این شبکه ها را بهانه قرار می دهند.
چرا وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اقدام جدی در این رابطه انجام نمی دهد؟ و به این فرصت نمی کنند؟؟
اگر شکایتی داشته باشیم با کجا تماس بگیریم ؟.... لطفا پیگیری نمایید
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرنا، تعدادی ازمعلمان خصوصا دوره ی ابتدایی (دولتی) بصورت غیر رسمی از طریق شبکه های مجازی بیگانه(مانند تلگرام) نسبت به ارائه دروس خود اقدام می نمایند و حاضر نیستند از شبکه های اجتماعی بومی(ایتا ، سروش ، بله و...) استفاده کنند و عدم استقبال خانواده ها جهت استفاده از این شبکه ها را بهانه قرار می دهند.
چرا وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اقدام جدی در این رابطه انجام نمی دهد؟ و به این فرصت نمی کنند؟؟
اگر شکایتی داشته باشیم با کجا تماس بگیریم ؟.... لطفا پیگیری نمایید