یکی از کارمندان عوارضی قزوین گفت: پیمانکار جدید اداره راهداری قزوین می گوید که از ابتدای سال ۹۹ هیچ گونه تعهدی نسبت به جذب پرسنل عوارضی ندارد و این به نوعی به معنای سردرگمی و اخراج است.
یکی از کارمندان اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: کارکنان این اداره چند روز پیش به خاطر بلاتکلیفی از وضعیت کاری خود پس از الکترونیکی شدن عوارضیها و سنوات مقابل استانداری تجمع کردند.
این کارمند عوارضی بیان کرد: مشکلات ما از اسفندماه ۹۷ همزمان با الکترونیکی شدن عوارضیها آغاز شد، البته مسئولان طبق تفاهم نامهها و مسئولیت اجتماعی به دنبال عدم آسیب به پرسنل بودند و از ابتدای تیرماه ۹۸ طبق یک تقسیم بندی ۷۰ درصد از پرسنل به شرکت راهداری و ۳۰ درصد نیز به شرکت سپندار ارجاع شدند که جذب در بخش راهداری تحقق پیدا کرد.
وی افزود: شرکت ملی آزاد راه تمام کارمندان را با همان حق و حقوق به شرکت راه و ترابری تحویل داد، اما بعد از الکترونیکی شدن عوارضی از ۲۸ اسفند ماه تمام پرسنل بیکار شدند اکنون شرکت راه و ترابری هم تصمیم دارد پرسنل را با هر سابقهای بدون در نظر گرفتن سنوات تحویل یک شرکت پیمانکاری دهد.
کارمند عوارضی قزوین اظهار کرد: پس از پیگیریهای مختلف، ملاقات با وزیر و جواب نگرفتن نیمی از پرسنل را برای قرارداد فراخواندند و به همین دلیل هیچ کس حاضر به امضای قرارداد نشد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد نفرات در ابتدای واگذاری ۵۹ نفر بود که ۶ نفر تا اسفندماه تسویه کردند و سه نفر از ۵۳ نفر باقیمانده در فروردین ماه تسویه کرده و اکنون ۴۸ نفر بلاتکلیف هستند.
این کارمند عوارضی بیان کرد: متاسفانه شرکت سپندار (سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی) به عنوان طرف قرارداد شرکت دولتی ساخت و توسعه که از مجموعه وزارت راه وشهرسازی است و باید ۳۰ درصد از پرسنل عوارضیهای دولتی را ساماندهی میکرد همواره به دنبال تنبیه سفید برای پرسنل بوده و به هرنحوی خواستار تسویه با پرسنل است.
وی تاکید کرد: اکنون پیمانکار جدید (شرکت سپندار پرسنل) عنوان کرده که از ابتدای سال ۹۹ هیچ گونه تعهدی نسبت به جذب پرسنل عوارضی ندارد و این به نوعی به معنای سردرگمی و اخراج است و متاسفانه گزارشاتی که درباره پرسنل عوارضی برای وزیر ارسال میشود ضد و نقیض و به دور از واقعیت است.