سعید راد گفت: برخی از میادین میوه و تره بار از نقش فرامنطقهای برخوردار هستند و بخشی از کالاها و محصولات مورد نیاز شهروندان ساکن در یک پهنه جغرافیایی پایتخت را نیز تامین میکنند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید سعید راد با اعلام اینکه یکی از این میادین فرامنطقهای، میدان میوه و تره بار صادقیه است که بخش قابل توجهی از نیاز شهروندان مناطق ۲ و ۵ را تامین میکند، افزود: این میدان با بیش از ۲۰ هزار مترمربع مساحت، ۵۰ غرفه در گروههای متنوع کالایی را در خود جای داده و از تنوع قابل ملاحظهای در عرضه انواع محصولات و کالاها برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار صادقیه، مجموعاً ۸ بازار میوه و تره بار شامل ۵ بازار ثابت و ۳ بازار محلهای را نیز تحت پوشش خود دارد، اظهار کرد: روزانه به طور متوسط ۲۰ هزار نفر از این میدان خرید میکنند و میزان فروش آن، صرفاً در زمینه انواع میوه به صورت میانگین به بیش از ۵۰ تُن در روز میرسد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار به نقطهای رسیدهاند که شهروندان میتوانند با یکبار مراجعه در طول هفته، ارزاق و مایحتاج هفتگی خانواده خود را از این مراکز تهیه نمایند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، گستردگی بازارهای میوه و تره بار در سطح شهر نیز باید به مرحلهای برسد که شهروندان برای دسترسی به این مراکز، نیازی به وسایل نقلیه موتوری نداشته باشند و هر شهروند برای تهیه کالاها و محصولات مورد نیاز خود با کمترین فاصله و در کوتاهترین زمان به بازارهای محلهای میوه و ترهبار دسترسی داشته باشد.
گفتنی است، علاوه بر میدان میوه و تره بار صادقیه، میادین آزادی، تهرانسر، دریا، دریاچه، سردارجنگل و شهران که هر یک تعدادی بازار میوه و تره بار را تحت پوشش خود دارند، در پهنه غربی پایتخت مشغول خدمترسانی به شهروندان هستند.